نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت:

جهاددانشگاهی کار جهادی و تحقیقاتی را توسعه دهد

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۲ کد : ۲۸۰۰۰ اخبار عمومی تاپ خبر
حجت الاسلام سبزی با تاکید بر اینکه اهداف بلند مدت و کوتاه مدت جهاددانشگاهی در ساوه و ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های گوناگون وجود دارد باید تبیین شود، افزود: جهاد دانشگاهی باید کار جهادی و تحقیقاتی را توسعه دهد و ساوه از این ظرفیت برخوردار است
جهاددانشگاهی کار جهادی و تحقیقاتی را توسعه دهد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام محمد سبزی ۲۳ بهمن ماه در دیدار با سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی که به همراه فرماندار ساوه در فرمانداری این شهرستان صورت گرفت، اظهار کرد: متاسفانه به مراکز استان‌ها اعتبارات بیشتری نسبت به شهرستان‌ها تخصیص می یابد.

وی با بیان اینکه ببش از ۴۰ درصد صنعت استان مرکزی در ساوه و زرندیه مستقر هستند، افزود: ظرفیت صنعتی و کشاورزی ساوه می‌تواند مزیتی برای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان و پژوهشی جهاددانشگاهی در این شهرستان باشد در حالی که از این مسئله غفلت شده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در ادامه با اشاره به ساختار فرمانداری ویژه ساوه گفت: با ارتقای ساختار اداری ساوه به فرمانداری ویژه انتظار می رود که روسای ادارات شهرستان در سطح معاونت مدیر کل و با تفویض اختیار کامل فعالیت کرده و به مردم خدمات ارائه دهند، در حالیکه این موضوع هنوز عملیاتی نشده است.

وی خواستار تحرک و پویایی بیشتر سیستم اداری شهرستان برای ارائه خدمات بهینه به مردم شد و افزود: بعضی دستگاه های اجرایی دچار خمودگی هستند و فعالیت آنها به دلیل روتین بودن، بازتاب و اثرگذاری مناسب در جامعه ندارد. مدیران باید ریسک پذیر بوده و در اجرای برنامه‌ها تحرک داشته باشند.

حجت الاسلام سبزی خواستار تسریع در ساخت و ساز فضای اداری جهاددانشگاهی ساوه شد و با تاکید بر اینکه اهداف بلند مدت و کوتاه مدت جهاددانشگاهی در ساوه و ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های گوناگون وجود دارد باید تبیین شود، افزود: جهاد دانشگاهی باید کار جهادی و تحقیقاتی را توسعه دهد و ساوه از این ظرفیت برخوردار است. تحقیق در حوزه کشاورزی ساوه با توجه به اقلیم سه‌گانه گرم و خشک، سردسیری و معتدل در دشت مرکزی و نوبران مزیتی برای انجام کارهای پژوهشی در حوزه کشاورزی است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت با تقدیر از فعالیت‌های اشتغالزایی جهاددانشگاهی ساوه گفت: فعالیت‌ها باید عملیاتی شود و صرف فعالیت تئوری کافی نیست. اگر فعالیت‌ها عملیات محور باشد زمینه رشد فراهم خواهد شد. نزدیکی ساوه به پایتخت، ظرفیتی برای جذب متخصصان و پژوهشگران مطرح کشور در تحقق اهداف جهاد دانشگاهی است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت جهادی مهمترین ویژگی کارکنان جهاد دانشگاهی ساوه بوده و دغدغه آنان توسعه فعالیت های این نهاد است، افزو د: جهاد دانشگاهی بیش از گذشته به ظرفیت های ساوه توجه کند.

منبع: ایسنا مرکزی


نظر شما :