ذخیره سازی ۲۰۰۰ نمونه خون بند ناف نوزادان در استان مرکزی

۰۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۵ کد : ۲۸۵۱۲ معاونت پژوهشی تاپ خبر
 سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی از ذخیره سازی۲۰۰۰ نمونه خون بند ناف نوزادان در استان خبر داد.
ذخیره سازی ۲۰۰۰ نمونه خون بند ناف نوزادان در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری زاده سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی در این رابطه، تصریح کرد: نمایندگی بانک خون بند ناف استان از سال 88 با هدف ارائه خدمات به هم استانی ها و درمان بیماری هایی که نیازمند پیوند هستند مشغول فعالیت است.

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت بانک خون بند ناف در استان 2000 نمونه خون بند ناف نوزادان در استان ذخیره شده و در درمان بیماری هایی با منشأ خونی، سرطان، کم خونی، تالاسمی و ... استفاده می شود، گفت: امسال 220 نمونه خون بند ناف نوزادان ذخیره شده است.

غفاری زاده با اشاره به اینکه ثبت نام ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان، اضافه کرد: والدین قبل از تولد نوزاد اقدام به ثبت نام اینترنتی یا حضوری می نمایند و پس از زایمان، بند ناف از نوزاد جدا شده و خون بندناف که سرشار از سلول های بنیادی و سلول های خون است بصورت منجمد در بانک بند خون ناف نوزادان نگهدای می شود تا در بزرگسالی برای درمان بیماری های همچون سرطان خون و ... استفاده شود.

وی استقبال خانواده ها از ذخیره سازی نمونه خون بند ناف را در استان بسیار خوب عنوان کرد و افزود: با افزایش سطح اطلاعات و آگاهی مردم در این زمینه، والدین نگهداری نمونه خون بند ناف فرزندانشان را جزء اقدامات مهم قبل از زایمان می دانند.

سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه نمونه خون بند ناف نوزادان در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله ضایعات عصبی، استخوانی و پوستی با استفاده از سلول های بنیادی مغز استخوان قابل درمان است.


نظر شما :