مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ پیشرو در ارائه خدمات پزشکی در کشور

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۳ کد : ۲۹۵۰۷ معاونت پژوهشی تاپ خبر
سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی فعالیت مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان را پیشرو در ارائه خدمات پزشکی به درمان ناباروی در استان و کشور عنوان کرد.
مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ پیشرو در ارائه خدمات پزشکی در کشور

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری زاده سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی با اشاره به فعالیت مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری، گفت: این مرکز از طریق پیشرفته ترین روش‌ها از جمله ICSI و IVF به درمان ناباروری می‌پردازد. بخش‌های مشاوره ناباروری، کلینیک تخصصی مردان، کلینیک تخصصی زنان و نازایی، مشاوره ژنتیک، اهدا، آزمایشگاه جنین شناسی، مشاوره و روانشناسی، آزمایشگاه آندرولوژی، سونوگرافی، اتاق عمل IVFو لاپاراسکوپی از بخش‌های درمانی این مرکز می‌باشد.


وی افزود: بخش تخصصی زنان با بهره گیری از پیشرفته ترین امکانات و دستگاه های تشخیصی و درمانی و با همکاری متخصصان زنان و نازایی و با تلاش کارشناسان مجرب مامایی، آمادگی کامل جهت ارائه خدمات درمانی را دارد. سونوگرافی واژینال، لاپاراسکوپی،‌ هیستروسکوپی، کورتاژ تشخیصی، تخلیه کسیت تخمدان، شروع سیکل های درمانی IUI, IVF, ICSI و سایر جراحی های تخصصی از جمله اقداماتی است که در این کلینیک انجام می شود.


غفاری زاده با اشاره به اینکه ویزیت خانم توسط متخصص زنان و زایمان اولین قدم درمانی زوج نابارور است، اظهارکرد: در این ویزیت پزشک پس از گرفتن شرح حال، تاریخچه بیماری و معاینه، آزمایش های لازم هورمونی و در صورت لزوم عکس رنگی از رحم را درخواست مـی کند و پس از مشاهده نتایج، روش درمانی مناسب را پیشنهاد می کند.


سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه بخش تخصصی مردان با استفاده از پیشرفته ترین امکانات و با بهره گیری از متخصصین مجرب ارولوژی و آندرولوژی آماده ارائه خدمات به بیماران است، اضافه کرد: مردانی که مشکل ناباروری دارند توسط پزشک متخصص تحت معاینه کلینیکی قرار می گیرند و پس از گرفتن شرح حال و تاریخچه بیماری و انجام معاینه، آزمایش های هورمونی و همچنین اسپرموگرام، اقدامات درمانی لازم(دارویی یا جراحی) برای آنان انجام می شود.


غفاری زاده تصریح کرد: روش PGD بهترین، موثرترین و بی خطرترین روش پیشگیری از بیماری هایی همچون تالاسمی، کم خونی سلول داسی شکل، انواع عقب ماندگی های ذهنی، ناشنوایی، نابینایی و انواع سرطان ها، شناسایی اختلال های کروموزومی آنوپلوئیدی مثل سندروم داون، سندرم ترنر، تریزومی 18، تریزومی13 به شمار می رود.


وی با اشاره به اینکه زوج هایی که بیماری های ژنتیکی خاصی در خانواده هایشان سابقه دارد از قبیل بیما ری تی ساکس، فیبروز سیستیک، دیستروفی عضلانی، سندروم X شکننده یا آتروفی عضلانی نخاعی، نیازمند انجام PGD پیش از حاملگی هستند و از PGD همچنین می توان برای تعیین نوع آنتی ژن های لوکوسیت انسانی (HLA) استفاده کرد، افزود: این مورد معمولاً توسط خانواده هایی درخواست می شود که علاقه مند هستند فرزند سالمی داشته باشند که مغز استخوان آن همانند دیگر اعضای خانواده باشد تا بتوانند از خون بند ناف آن برای درمان فرد بیمار خانواده استفاده کنند. کاربرد دیگر PGD مشخص نمودن و انتخاب جنسیت پیش از حاملگی است.


سرپرست جهاددانشگاهی استان در پایان با اشاره به فعالیت آزمایشگاه جنین شناسی این مرکز اذعان کرد: این مرکز دارای پیشرفته ترین تجهیزات انجام لقاح آزمایشگاهی است. در این آزمایشگاه با همکاری متخصصان جنین شناسی علاوه بر انجام عملIVF و میکرواینجکشن، امکان انجماد اسپرم و جنین نیز وجود دارد.


نظر شما :