سلام بر تو ای ماه خوب خدا...

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۶ کد : ۲۹۷۲۵ اخبار عمومی تاپ خبر
شمیم رمضان در کوچه های شهر پیچیده. رمضان از راه رسید. ماه بخشش و آمرزش، ماه نور و رحمت، ماه میهمانی و برکت، ماه خوب خدا.
سلام بر تو ای ماه خوب خدا...

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ شانه هایمان سنگینی می کند در پیچ و خم راه زندگی، گاه تیرگی اعمالمان را به دوش کشیده ایم و گاه پر شده ایم از نبایدها و تعلقاتی که زمین گیرمان کرده است. راه آسمان را گم کرده ایم. اینک اما پنجره ملکوتی رمضان به رویمان گشوده شده و خدای مهربان، دعوتمان کرده به میهمانی بزرگ خودش. گوارای وجودتان باد شهد شیرین رمضان.

ماه رمضان هم از راه رسید و همه آفریده‌های خدا را به ضیافت عشق و عشقبازی با معبود دعوت کرد. سفره‌ای که به وسعت بخشندگی خداست پهن شده و من و تو اگه لایق باشیم، دعوت صاحبخانه را لبیک می گوییم و ریزه‌خوار این خوان پر نعمت الهی می شویم.


خدایا! لب های تشنه ام را، دهان فرو بسته به روی لقمه ام را، چشم و گوش از وسوسه گریخته ام را دریاب. مرا از شراب مهر خود جرعه بنوشان، مرا از مائده غفران خویش روزی ببخش و چشم و گوشم را به تماشا و شنیدن جلوه ها و نغمه های وصل خود خرسند کن!

رمضان یک تحولِ است، تحولی از خویش به او، از منیّت به آدمیت، از بی‌قیدی به مسئولیت، مسئولیت انسان شدن، خدایی شدن، آسمانی شدن، پیدا کردن گمشده‌های درون، گمشده‌هایی که اگر بشناسیم، واژه ی اشرف مخلوقات را درک کردیم و فهمیدیم.


به مرحمت خدا در روزها و شبهای رمضان، وزنه های معصیت و دنیاخواهی که زمین گیرمان کرده و حس پرواز در ملکوت خدا را از ما گرفته باز می شود، ولی مشکل اینجاست که بعضی از ما پرواز کردن را فراموش کرده‌ایم، ولی نباید ناامید بود.


وقتی در ازل به ندای «أَلَسْتَ»،«قَالُواْ بَلَى» گفتیم و قبول کردیم پا در این دنیای خاکی بگذاریم شاید فکرش را هم نمی‌کردیم که راه را گم کنیم و سرگردان دنیا شویم، ولی خدای رحمان، رمضان را به ما داد و از سرگردانی و پریشانی رهایی‌ مان بخشید.

و خدایا «لاَتُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنتَ الْوَهَّابُ» بارالها، دل های ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی  بخشنده ی بی عوض و منت...


نظر شما :