کتاب بررسی علل ناکامی ایران در جنگ های عصر قاجار و پهلوی وارد بازار نشر شد

۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۷:۵۰ کد : ۲۹۸۸۷ معاونت فرهنگی
کتاب بررسی علل ناکامی ایران در جنگ های عصر قاجار و پهلوی به قلم دکتر علی زارعی و به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان مرکزی وارد بازار نشر شد.
کتاب بررسی علل ناکامی ایران در جنگ های عصر قاجار و پهلوی وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به چاپ کتاب بررسی علل ناکامی ایران در جنگ های عصر قاجار و پهلوی، گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در مورخ 22 بهمن ماه 1397 فرمودند؛ انقلاب به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشور که در دوران پهلوی و قاجار به شدت تحقیر شده و به شدت عقب مانده بود، در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت و ثبات و امنیت کشور و تمامیت ارضی و حفاظت از مرزها را که آماج تهدید جدی دشمنان قرار گرفته بود ضمانت کرد و معجزه ی پیروزی در جنگ هشت ساله و شکست رژیم بعثی و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی و شرقی اش را پدید آورد.

وی اضافه کرد: اتخاذ راهبرد دفاعی مناسب در مقابل تهدیدات فراروی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف نظامی، فرهنگی و اقتصادی کاری بسیار پراهمیت و ضروری است. در این میان مطالعه تاریخ و درس گرفتن از تجریبات گذشته بخصوص در دو مقطع قاجار و پهلوی می تواند راهگشا باشد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در همین راستا جهت آشنایی بیشتر به فرمایشات مقام معظم رهبری، کتاب "بررسی علل شکست ایران در جنگ های عصر قاجار و پهلوی" تالیف دکتر علی زارعی در 298 صفحه به قیمت 400،000 ریال توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسید.

 


نظر شما :