معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان مرکزی تاکید کرد:

عملکرد رضایت بخش دفتر تسهیلگری اراک/ یاریگر رفع مشکلات پیش رو هستیم

۰۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۸ کد : ۳۱۲۳۴ معاونت فرهنگی تاپ خبر
معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان مرکزی با اشاره به عملکرد رضایت بخش دفتر تسهیلگری اراک، افزود: یاریگر رفع مشکلات پیش روی دفتر تسهیلگری با ادارات و سازمان ها هستیم.
عملکرد رضایت بخش دفتر تسهیلگری اراک/ یاریگر رفع مشکلات پیش رو هستیم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، نشست مشترک مدیر و کارشناسان تخصصی دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی کوی امام سجاد(ع) و رودکی اراک با حضور خیرمند معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی، دکتر جودکی مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، پوراسماعیل سرپرست اداره مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی دادگستری استان، اتابکی سرپرست دفتر اجتماعی استانداری مرکزی، خندان معاون دفتر اجتماعی استانداری مرکزی، حجت الاسلام محمدی امام جماعت محله باغ خلج و خان محمدی نماینده موسسه نسیم مهربانی در دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی کوی امام سجاد(ع) برگزار شد.

محسن خیرمند معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان مرکزی در این نشست ضمن اعلام حمایت و همکاری با دفتر تسهیلگری، اظهارکرد: مساعدتی در زمینه ارتباط کارشناساسن دفتر تسهیلگری با کارشناسان معاونت پیشگری از وقع جرم دادگستری استان مرکزی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به عملکرد رضایتبخش دفتر تسهیلگری اراک، افزود: یاریگر رفع مشکلات پیش روی این دفتر با ادارات و سازمان ها در اجرای این طرح هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان اضافه کرد: ارایه آماری جامعه و کلی از وضعیت محله در زمینه های مختلف و اشتراک اطلاعات همه دستگاه های فعال در محله هدف بعدی دفتر تسهیلگری باشد.

جواد اتابکی سرپرست دفتر اجتماعی استانداری مرکزی نیز در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده دفتر تسهیلگری، تصریح کرد: چندین موضوع از جمله معضل طلاق باید در دفتر تسهیلگری به طور کامل و تخصصی بررسی گردد.

وی با اشاره به افزایش طلاق در منطقه باغ خلج بر ضرورت لزوم آموزش های پیش از ازدواج تاکید کرد و افزود: این آموزش ها می بایست بصورتی باشد تا افراد بتوانند قبل از ازدواج، انتخاب آگاهانه و هوشمندانه ای داشته باشند.

محسن خدیمی مدیر دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی کوی امام سجاد(ع) و رودکی اراک نیز در ابتدا به ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده این دفتر پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم و رویکردهای اساسی دفاتر تسهیلگری این است که مشکلات محله های حاشیه نشین برطرف شده و از ساختار سکونتگاه های غیررسمی خارج شده و هویت شهری به خود بگیرند.

یادآور می شود؛ کارشناسان تخصصی دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی کوی امام سجاد(ع) و رودکی اراک نیز در این نشست به ارایه گزارش های انجام شده در راستای اجرای این طرح ملی پرداختند.

 


نظر شما :