مشاور جهاددانشگاهی استان مرکزی در حوزه فناوری مد:

وقتی شکست پلی برای پیروزی می شود/جوانان در مسیر تولید مایوس نشوند

۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۴ کد : ۳۵۷۲۶ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
مشاور جهاددانشگاهی استان در فناوری مد، جوان‌ترین مدیر و مدرس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در رشته طراحی دوخت، گفت: به جوان هم سن و سال خودم پیشنهاد می‌دهم هیچ‌گاه در مسیر حرکتی خود دچار یأس نشوند و اگر امیدی به سراغشان آمد آن را با امید و تلاش بیشتر شکست دهند
وقتی شکست پلی برای پیروزی می شود/جوانان در مسیر تولید مایوس نشوند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مهشید قناتی، کارشناس تکنولوژی دوخت و طراح لباس، مشاور جهاددانشگاهی استان در فناوری مد، جوان‌ترین مدیر و مدرس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در رشته طراحی دوخت، اظهارکرد: هرچه دارم از خانواده دارم و بزرگ‌ترین استاد زندگی‌ام مادرم هستند. از ۱۲ سالگی با محیط کار مادرم آشنا شدم و در همان سنین به صورت تفریحی کار می‌کردم، اما پس از اتمام دوران دبیرستان با حمایت خانواده وارد این حرفه شدم و خوشبختانه توانستم موفقیت‌های خوبی کسب کنم.

وی با بیان اینکه از ابتدا به این حرفه علاقه‌مند نبودم، توضیح داد: من نیز همچون دختران نوجوان دوست داشتم دکتر یا مهندس شوم، اوایل هم علاقه‌ای نداشتم، اما با ورود و انجام کارهای تفریحی به حدی که فقط بتوانم برای خودم لباسی بدوزم به این شغل علاقه‌مند شدم و تصمیم گرفتم رشد کنم.

قناتی اضافه کرد: در ابتدا چادرهای آستین‌دار(عبایی) را با کمک مادرم طراحی کردم و پس از آن با شیوع بیماری کرونا ماسک پارچه‌ای ویژه کودکان و ناشنوایان را برای اولین بار تهیه و به صورت رایگان در اختیار جامعه هدف گذاشتیم. در کنار خیاطی به صنایع‌دستی مثل سوزن‌دوزی، چاپ‌های دستی، نقاشی روی پارچه و ... نیز انجام می‌دهم. هنرهای تزئینی را نیز آموزش می‌دهم و تولیداتی را نیز در کنار آموزش داریم.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات و چالش‌های زندگی را باید نوعی موهبت تلقی کرد که می‌توان از آن به نفع خود استفاده کنیم. سختی‌ها فرصتی برای پیشرفت و رشد فردی هستند. افراد در مسیر موفقیت با شکست‌هایی مواجه شده‌اند، اما شکست‌ها باعث ناامیدی نشده است، بلکه برعکس پلی برای پیشرفت شدند.

مشاور جهاددانشگاهی استان در حوزه فناوری مد در پایان، خاطرنشان کرد: به جوان هم سن و سال خودم پیشنهاد می‌دهم هیچ‌گاه در مسیر حرکتی خود دچار یأس نشوند و اگر ناامیدی به سراغشان آمد آن را با امید و تلاش بیشتر شکست دهند.


نظر شما :