رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی تاکید کرد:

توجه به نخبه پروری در حوزه فعالیت های قرآنی/جهاددانشگاهی به مجموعه دانش بنیان تبدیل شود

۰۱ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۸ کد : ۳۸۲۶۲ معاونت فرهنگی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: قطعاً در حوزه قرآن باید به نخبه‌پروری توجه کرد و اگر به این امور توجه لازم نشود ممکن است نتیجه مطلوب را شاهد نباشیم.
توجه به نخبه پروری در حوزه فعالیت های قرآنی/جهاددانشگاهی به مجموعه دانش بنیان تبدیل شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی‌اصغر غفاری‌زاده، رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که فعالیت خود را برای اجرای اهداف تعریف شده آغاز کرد، افزود: در طول این سال‌ها با فراز و فرودهایی مواجه بودیم، اما همواره سعی بر توانمندی و معرفی ظرفیت‌ها به مسئولان داشتیم و در راستای تحقق اهداف نظام ذره‌ای از مواضع انقلابی و ولایی خود فاصله نگرفتیم.

وی با اشاره به فعالیت جهاددانشگاهی در سه حوزه فرهنگی، پژوهشی و آموزشی، اضافه کرد: جهاددانشگاهی ماهیتی عمومی و غیردولتی دارد و با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند به‌عنوان مجموعه‌ای دانش‌بنیان و علمی کنار سایر دستگاه‌ها فعالیت مثمرثمر داشته باشد. در واقع وابستگی بودجه‌ای ما به منابع دولتی محدود است و به‌صورت جهادی و خودگردان فعالیت‌ها اداره و مدیریت می‌شود.

غفاری زاده راه‌اندازی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری را از جمله اقدامات مهم مجموعه جهاد‌دانشگاهی استان برشمرد و بر ضرورت معرفی این ظرفیت تأکید کرد و گفت: ما تمام اهداف تعریف شده در این بخش را در عمل ثابت کرده و شادمانی خانواده‌ها پس از فرزنددار شدن ما را به ادامه راه امیدوارتر می‌کند.

رییس جهاددانشگاهی استان تصریح کرد: جهت معرفی ظرفیت‌های جهاددانشگاهی با نمایندگان استان تعاملات خوبی صورت گرفته است و می‌تواند به رفع مشکلات استان کمک کند. در سایه تعامل و با پرهیز از نگاه سیاسی، حزبی و جناحی خوشبختانه همراهی مطلوبی از سوی نمایندگان مجلس با مجموعه جهاد شکل گرفته است، البته اختلاف سلیقه‌هایی وجود دارد که طبیعی است و بیانگر پویا بودن مجموعه است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه این مجموعه با وجود تمام کم و کاستی‌ها کارنامه قابل قبولی دارند و ضرورت دارد برای رسیدن به اهداف متعالی خود در حوزه قرآن بیشتر تلاش کنند. از آغاز فعالیت این مجموعه در استان ۱۴ سال می‌گذرد و امید است در آینده شاهد فعالیت‌های بهتر و اثربخش‌تر باشیم.

غفاری‌زاده با اشاره به اینکه دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا پیشانی جهاددانشگاهی هستند بیان کرد: با توجه به اینکه خبرگزاری ایکنا از خبرگزاری‌های نوپا است اما در طول فعالیت خود در استان توانسته جایگاه خود را بین دیگر رسانه‌های باسابقه پیدا کند و این امر با روحیه جهادی فعالان این مجموعه رقم خورده است.

وی با بیان اینکه ایکنای شعبه مرکزی فعالیت خود را فقط به پوشش اخبار دستگاه‌های مختلف محدود نکرده و با ورود به رفع مشکلات کارنامه قابل قبولی از خود برجای گذارده است، توصیه کرد: تقاضای من از عوامل این مجموعه در استان این است که کیفیت را فدای کمیت نکنند و از همه توان خود برای رفع مشکلات جامعه قرآنی استفاده کند.  

غفاری‌زاده به انتظار بالای دستگاه‌ها از خبرگزای ایکنا اشاره و با بیان اینکه با توجه به ظرفیت بالای این رسانه توقعات دور از انتظار نیست، گفت: این رسانه در کنار تعامل خوب و سازنده با دستگاه‌ها از نقدهای وارده چشم‌پوشی نکرده و هرجا احساس کند که باید نقدی زده شود، انجام شده است.

این مقام مسئول رویش ایکنا و فعالیت خبرنگاران این مجموعه را گامی نو برای بیان مفاهیمی قرآن دانست و اظهار کرد: با شروع فعالیتی این مجموعه اساتید قرآن تریبونی رسا و گویا برای تبلیغ و ترویج دین اسلام و قرآن در اختیار داشتند و همین رسانه تا حدود بسیاری از توانست از شیوع افکار غربی و امریکایی جلوگیری کرده و جوانان را با مفاهیم ناب الهی آشنا کند.

رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی در پایان بیان کرد: ایکنا نباید فقط به جرقه‌ها و بارقه‌های پراکنده فعالیتی خود دل‌خوش کند. قطعاً در حوزه قرآن باید به نخبه‌پروری توجه کرد و اگر به این امور توجه لازم نشود ممکن است نتیجه مطلوب را شاهد نباشیم. اکتفا به حداقل‌ها را به سرمنزل مقصود نخواهد رساند. ایکنا با کمک دستگاه‌های متولی می‌تواند استعدادهای پنهان به‌ویژه استعدادهای موجود در شهرها و روستاهای کوچک را معرفی کند. قرار نیست ما فقط به مرکز استان محدود باشیم این مجموعه ظرفیتی برای استان است که می‌تواند از طریق دستگاه‌های متولی قرآن بهتر معرفی شود.

منبع: ایکنا مرکزی


نظر شما :