حمایت رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی از جهاددانشگاهی/اخذ مجوزهای مشمول اعمال محدودیت در مرکز درمان ناباروری

۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۶ کد : ۳۹۲۹۷ معاونت پژوهشی تاپ خبر
رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشار به فعالیت مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان، گفت: این آمادگی وجود دارد که در بحث صدور بخشی از مجوزهای مورد نیاز مرکز که مشمول اعمال محدودیت ها شده است، حمایت های لازم صورت گیرد تا گرهی از کار این مجموعه باز شود و در ادامه به نیازهای جامعه پاسخ درستی داده شود.
حمایت رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی از جهاددانشگاهی/اخذ مجوزهای مشمول اعمال محدودیت در مرکز درمان ناباروری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ علیرضا نظری رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در جریان بازدید از مجموعه درمانی فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان، اظهارکرد: بازدید امروز بسیار امیدوارکننده بود، چراکه چه بخواهیم و چه نخواهیم، بخش قابل ملاحظه ای از خانواده های این کشور به لحاظ باروری دارای مشکل هستند که آثار و تبعاتی برای پایداری و ماندگاری زندگی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بخشی از این خانواده ها نیز به لحاظ مالی دچار چالش هستند و این امر مانع مراجعه آنها به چنین مراکزی شده است و برخی نیز امکان مراجعه به مراکز درمانی را ندارند یا اطلاعات جامعی از این ظرفیت ها ندارند تا از آنها استفاده کنند و بر اساس این نیاز جامعه به درستی پاسخ داده نمی شود. میلیون ها زوج نابارور در کشور وجود دارد و تنها درصدی از این خانواده ها موفق به استفاده از خدمات اینگونه مراکز می شوند.

نظری با بیان اینکه در مرکز استان مرکزی این زیرساخت ها فراهم است و هنوز عمر این مرکز به یک دهه نمی رسد، گفت: بر اساس گزارش دریافتی از فعالیت این مجموعه، تولد ۸۰۰ نوزاد در جریان درمان های صورت گرفته در این مرکز اتفاق افتاده که بسیار امیدوارکننده است و شاهد فعالیت مثبت و اثربخش این مرکز هستیم البته لازم است که این مرکز توسعه یابد و مردم با ظرفیت های موجود آن آشنا شوند، اعتماد کنند و شاهد تولدهای بیشتر باشیم.

وی تاکید کرد: این آمادگی وجود دارد که در بحث صدور بخشی از مجوزهای مورد نیاز مرکز که مشمول اعمال محدودیت ها شده است، حمایت های لازم صورت گیرد تا گرهی از کار این مجموعه باز شود و در ادامه به نیازهای جامعه پاسخ درستی داده شود.

نظری با اشاره به قانون جوانی جمعیت که توسط مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹ تصویب شد، افزود: این قانون به جهت اجرا ابلاغ شده است و در این قانون به پوشش بیمه ای مراکز ناباروری تاکید شده است و لازم است با توجه به حجم مراجعات و هزینه های بالای درمان، چتر بیمه ای در این عرصه گسترده شود و این امر در مواد ۵۰ گانه این قانون دیده شده است. با توجه به زیرساخت ایجاد شده توسط مجلس، بخشی از جامعه که به لحاظ اقتصادی ضعیف هستند می توانند با استفاده از این قانون خدمات لازم را از بخش های دولتی، خصوصی و نیمه دولتی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های موجود یک اصل اساسی است، گفت: مجموعه ها به لحاظ ساختمان و تجهیزات، بازه زمانی استفاده مشخصی دارند و اگر این تجهیزات و امکانات در بازه زمانی مشخص مورد استفاده قرار گیرد در واقع هنر مدیریتی نمایش داده شده است ولی در مجموع باید به بهترین شکل از این ظرفیت ها استفاده کرد. در مجموعه درمانی جهاد دانشگاهی نیز اراده لازم برای استفاده حداکثری از ظرفیت ها وجود دارد و قطعا ما نیز برای فعال شدن این ظرفیت ها از این مجموعه حمایت لازم را خواهیم داشت.

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی تصریح کرد: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی یک مرکز درآمد هزینه است و باید تدابیری بیندیشد که تا تناسبی در درآمد و هزینه داشته باشد و ضمن خدمات رسانی به مردم و پوشش هزینه ها، از محل درآمد حاصله امکان بروزرسانی تجهیزات و امکانات را نیز داشته باشد.

نظری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط اساسی کشور و قرار گرفتن در کویر مرکزی، گفت: بحث کمبود منابع آبی و کاهش نزولات آسمانی و همچنین گرم شدن زمین بعنوان معضل اساسی در حوزه کشاورزی می باشد.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود و کاهش منابع آبی چاره ای جز اصلاح الگوی کشت و آمایش سرزمین نداریم و در این راستا جهت گیری های علمی باید با واقعیت های امروزی عرصه جهانی و شرایط اقلیمی کشور همخوانی داشته باشد.

رییس مجمع نمایندگان استان در ادامه تصریح کرد: محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی از جمله مباحثی است که ما را به سمت ظرفیت های موجود سوق می دهد تا بتوانیم محصولات را با ارزش افزوده به بازار ارائه کنیم و برای اقتصادی کردن و تولید منابع جدید ارزآوری برای کشور و سودمند کردن محصولات به سمت فرآوری کردن محصولات برویم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی باید با استفاده از ظرفیت های نوین ارزش افزوده و فرآوری محصولات گام برداریم، افزود: ورود به عرصه بسته بندی و صنایع تبدیلی می تواند کشور را از وضعیت موجود نجات دهد.

نظری با تاکید بر سیاست های تشویقی دولت در بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: در گام نخست ترویج و اقدامات تشویقی و سپس زنجیره فرآوری باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی، اظهارکرد: مسائل مربوط به این حوزه از طریق کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی دنبال می شود و آمادگی داریم به عنوان اهرم اجرایی پیوندی بین کشاورزان، جهادکشاورزی و مراکز تحقیقاتی همچون جهاددانشگاهی در راستای فرآوری محصولات ایجاد کنیم.

دکتر علی اصغر غفاری زاده رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در این دیدار از هماهنگی های اولیه جهت راه اندازی مرکز خدمات تخصصی کود جهاددانشگاهی خمین خبر داد و افزود: جهاددانشگاهی استان می تواند با استفاده از ظرفیت های خود و بهره مندی از حضور پژوهشگران در این زمینه ورود پیدا کند.

غفاری زاده با اشاره به جایگاه شهرستان خمین در حوزه صنعت و کشاورزی، اظهار امیدواری کرد این شهرستان به قطب تولید کود در استان تبدیل شود.

رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی در پایان بر لزوم برندسازی و بسته بندی در زمینه تولید کود تاکید کرد.

گفتنی است؛ رییس مجمع نمایندگان استان در حاشیه این دیدار از بخش های مختلف مجموعه جهاددانشگاهی استان مرکزی بازدید به عمل آورد.

منبع: ایسنا و روابط عمومی جهاددانشگاهی

کلید واژه ها: استان جهاددانشگاهی استان نمایندگان استان مجمع نمایندگان استان رییس مجمع نمایندگان استان استان مرکزی ظرفیت ظرفیت موجود جهاددانشگاهی


نظر شما :