در جدیدترین نظرسنجی ایسپا عنوان شد؛

میزان تمایل مردم ایران به تزریق دوز سوم واکسن کرونا

۱۸ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۲ کد : ۴۰۳۲۰ اخبار عمومی تاپ خبر
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) به منظور پایش افکار عمومی در ارتباط با میزان تمایل مردم ایران به تزریق دوز سوم واکسن کرونا، یک نظرسنجی در مقیاس ملی انجام داده است.
میزان تمایل مردم ایران به تزریق دوز سوم واکسن کرونا

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) به منظور پایش افکار عمومی در ارتباط با میزان تمایل مردم ایران به تزریق دوز سوم واکسن کرونا، یک نظرسنجی در مقیاس ملی و با شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است.

 ۶.۹ درصد از افراد نمونه اعلام کردند فقط دوز اول را تزریق کرده اند، ۶۹.۱ درصد دو دوز تزریق کرده‌ اند، ۱۵.۱ درصد دوز سوم را تزریق کرده ‌اند و ۸.۶ درصد نیز اعلام کردند تمایلی به تزریق واکسن ندارند. ۰.۳ درصد نیز به این سوال پاسخ مشخصی نداده‌ اند. در مجموع ۹۱.۱ درصد پاسخگویان حداقل یک دوز واکسن را تزریق کرده‌اند.

 از کسانی که دو دوز واکسن تزریق کرده اما هنوز دوز سوم را نزده‌ اند سوال شده است که «آیا قصد دارید دوز سوم را بزنید؟» ۸۸.۶ درصد از کل کسانی که تاکنون دو دوز را ترزیق کردند و هنوز دوز سوم را نزده‌اند اعلام کرده‌اند دوز سوم را خواهند زد، ۶.۴ درصد گفته اند دوز سوم را نخواهند زد و ۵ درصد نیز به این سوال پاسخ مشخصی را نداده اند.

 میزان تمایل به تزریق دوز سوم واکسن بین زنان و مردان، بین گروه‌های مختلف سنی(جوان، میانسال و مسن) و گروه‌های مختلف تحصیلی تفاوت معناداری ندارد.

گفتنی است؛ این نظرسنجی در روزهای ۶ تا ۹ دی ماه ۱۴۰۰ با رعایت اصول علمی و با تعداد نمونه ۱۵۸۴ نفر به شیوه مصاحبه تلفنی انجام شده و قابل تعمیم به کل شهروندان(شهری و روستایی) بالای ۱۸ سال ایران است.

کلید واژه ها: دوز واکسن دوز تزریق درصد تزریق واکسن


نظر شما :