پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان مرکزی:

محصولات طرح ملی مشاغل خانگی توسط جهاددانشگاهی وارد چرخه اقتصادی شود

پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان مرکزی اظهارکرد: اگر جهاددانشگاهی بتواند به عنوان یک نهاد شناخته شده در سطح استان تدبیری بیاندیشد تا محصولات ما در چرخه اقتصادی استانی به گردش درآید و تسهیلاتی را برای هنرمندان در نظر بگیرند کمک بزرگی خواهد بود.
محصولات طرح ملی مشاغل خانگی توسط جهاددانشگاهی وارد چرخه اقتصادی شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ فرشته فراهانی پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان مرکزی در رشته میناکاری در حاشیه بازدید تیم اجرایی این طرح ملی از کارگاه میناکاری و فیروزه کوبی وی، به بررسی مشکلات و مسائل پیش روی در زمینه های بازاریابی و فروش محصولات در این زمینه پرداخت.

وی با بیان اینکه علاقه مندان به این هنر همواره مشغول تولید هستند و با توجه به حضور افراد باتجربه، آموزش و تولید هیچگاه متوقف نمی شود، افزود: در پاره ای از فصول سال شاهد تولید انبوه هستیم مشکل عمده ای که وجود دارد و ممکن است در دراز مدت به موجودیت این هنر صدمه وارد کند عدم دسترسی به بازار و ناتوانی در فروش و مسئله تجاری سازی است. یکی از مشکلات عمده که با آن روبرو هستیم فروش محصولات، صادرات و مسئله بیمه هنرمندان است.

فراهانی خاطرنشان کرد: اگر جهاددانشگاهی بتواند به عنوان یک نهاد شناخته شده در سطح استان تدبیری بیاندیشد تا محصولات ما در چرخه اقتصادی استانی به گردش درآید و تسهیلاتی را برای هنرمندان در نظر بگیرند کمک بزرگی خواهد بود.

نعمتی مسوول پیگیری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان مرکزی نیز در ادامه، گفت: با توجه به اینکه جهاددانشگاهی فروشگاه های اینترنتی را در این راستا راه اندازی کرده است امیدواریم در این فروشگاه ها محصولات به فروش برسند.

وی اظهارامیدواری کرد: با معرفی تولیدکنندگان و پیشرانان این طرح به ادارات استان بتوانیم در فروش تولیدات آنان گامی هرچند کوچک برداریم.

شایان ذکر است؛ طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای جهاددانشگاهی همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی در حال اجراست.

کلید واژه ها: طرح ملی طرح ملی توسعه مشاغل استان مرکزی محصولات جهاددانشگاهی فروش مرکزی


نظر شما :