نماینده مردم اراک در مجلس تاکیدکرد:

لزوم بهره‌گیری جهاددانشگاهی از ظرفیت‌ های صنعتی استان مرکزی/رویکرد فعالیت ها فناورانه باشد

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۱ کد : ۴۱۶۳۷ معاونت پژوهشی تاپ خبر
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان مرکزی قطب صنعتی و کشاورزی در کشور است به نقش حهاددانشگاهی در امر توسعه استان در حوزه های صنعتی، کشاورزی و پزشکی تاکید کرد.
لزوم بهره‌گیری جهاددانشگاهی از ظرفیت‌ های صنعتی استان مرکزی/رویکرد فعالیت ها فناورانه باشد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر غفاری زاده رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی با دکتر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

دکتر علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به اینکه استان مرکزی قطب صنعتی و کشاورزی در کشور است به نقش جهاددانشگاهی در امر توسعه استان در حوزه های صنعتی، کشاورزی و پزشکی تاکید کرد.

وی نیاز به نوآوری و شکوفایی در فعالیت های جهاد‌دانشگاهی را مورد تأکید قرار داد و افزود: فعالیت های این نهاد باید با شیوه های نوین جهت بهبود کیفیت کار انجام شود. رویکرد فعالیت های جهاددانشگاهی باید در راستای امور فن‌آورانه و انجام کارهای بر زمین مانده باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در ادامه قول مساعد خود را جهت تامین نیروی انسانی متخصص مرکز درمان ناباروری از سوی وزیر علوم اعلام کرد.

دکتر علی اصغر غفاری زاده رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در ابتدا گزارشی از فعالیت های صورت گرفته جهاددانشگاهی در عرصه های علمی، پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و پزشکی ارائه کرد.

وی ضمن تشریح مشکلات پیش روی طرح های در دست اقدام به طرح های اجرایی مجتمع درمانی و مجوزهای مورد نیاز برای تصویربرداری این مرکز درمانی اشاره کرد.

رییس جهاددانشگاهی استان با اشاره به راه اندازی پژوهشکده معتمد پستان کشور در اراک تصریح کرد: اقدامات لازم برای راه اندازی این شعبه جهت ارائه  خدمات به بیماران سرطانی در غرب کشور آغاز شده است.

وی همچنین به ایجاد مجموعه تولید بیولوژیک در استان توسط جهاددانشگاهی با توجه به عضویت دکتر کریمی در کمیسیون صنایع و معادن و حمایت وی در این راستا تاکید کرد.

این مقام مسوول به تفاهم نامه جهاددانشگاهی با پژوهشکده علوم پایه جهاددانشگاهی شهید بهشتی در خصوص فعالیت مرکز خدمات تخصصی سنگ محلات اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه شهرستان محلات یکی از قطب های معدن کشور است در قالب این تفاهم نامه قرار است از پسماند و ضایعات سنگبری های این شهرستان جهت تولید محصولات مختلف استفاده نماییم.

گفتنی است؛ حمایت و همکاری همه جانبه جهت پیگیری رفع مشکلات پیش روی جهاددانشگاهی از تاکیدات نماینده اراک، خنداب و کمیجان در این دیدار بود.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی استان مرکزی


نظر شما :