ورود جهاددانشگاهی و معاونت علمی ریاست جمهوری جهت ارائه پیشنهادات کاهش آلودگی نیروگاه شازند

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۴ کد : ۴۳۱۴۶ معاونت پژوهشی تاپ خبر
نشست کاهش آلودگی زیست محیطی نیروگاه شازند با حضور متخصصان جهاددانشگاهی کشور و استان مرکزی و شرکت برق شازند در نیروگاه حرارتی شازند برگزار شد.
ورود جهاددانشگاهی و معاونت علمی ریاست جمهوری جهت ارائه پیشنهادات کاهش آلودگی نیروگاه شازند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ نشست مشترک با حضور متخصصان جهاددانشگاهی کشور، محسن مرادی معاون فناوری و پژوهش جهاددانشگاهی استان مرکزی و کارشناسان شرکت تولید و مدیریت برق شازند در خصوص ارائه راهکار کاهش آلودگی زیست محیطی به همت جهاددانشگاهی استان در محل نیروگاه حرارتی شازند برگزار شد.

در این نشست در خصوص بهترین روش های FGD قابل اجرا در نیروگاه شازند بیان شد. با توجه به عدم به کارگیری فرایند FGD در کشور، طراحی و ساخت پایلوت جهت بررسی روش های مناسب با شرایط اقلیمی نیروگاه شازند امری ضروری است.

همچنین به دلیل قدمت نیروگاه شازند استفاده از روشی که نیازمند کمترین تغییر در تجهیزات فرایندی نیروگاه باشد ترجیح داده می شود. با توجه به محدودیت های نیروگاه شازند، ترکیبی از روش های عنوان شده پس از اجرای عملیاتی واحد پایلوت قابل اجراست و روش های تجاری نشده از قبیل استفاده از کانالیست در فرآیند گودگردزدایی از دود دودکش نیروگاه نیازمند بررسی است.

گفتنی است؛ در این نشست پیشنهاداتی از سوی متخصصان این امر در خصوص طراحی و ساخت پایلوت چندمنظوره فرایندهای گودگرزدایی از گاز دودکش نیروگاه های حرارتی پس از راه اندازی عملیاتی تحت شرایط نیروگاه شازند با حمایت جهاددانشگاهی و معاونت علمی ریاست جمهوری، عقد تفاهم نامه همکاری بین نیروگاه شازند و جهاددانشگاهی با موضوع تعامل ایجاد همفکری مشترک و ارائه اطلاعات فنی مورد نیاز و پیگیری و اعلام نیاز نیروگاه شازند از مراجع ذیصلاح جهت حمایت از بروز و رفع معضلات موجود در کشور ارائه شد.

کلید واژه ها: نیروگاه شازند جهاددانشگاهی


نظر شما :