در نشست پیشرانان فرش مطرح شد:

توسعه کارگاه های فرش دستباف در ساوه

۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۴ کد : ۴۴۹۱۴ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
در نشست مشترک پیشران فرش استان مرکزی در شهر ساوه و عوامل اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی، مسائل و مشکلات مطرح و راهکارهای افزایش همکاری مورد بررسی قرار گرفت.
توسعه کارگاه های فرش دستباف در ساوه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ سعید فرخ پیشران فرش شهرستان ساوه در نشست مشترک پیشرانان فرش استان که با حضور عوامل اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی و اعضای تعاونی متین فرش برگزار شد ضمن ارائه گزارش از روند فعالیت های انجام شده در حوزه فرش، اظهارکرد: در فضای جدید کاری تمامی کارگاه های فرش به روز خواهند شد و در کنار کارگاه ها، فضای اداری و آموزشی نیز آماده شده که بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: صدور گواهینامه متقاضیان، برگزاری دوره های آموزشی و پیگیری جذب بافنده توسط دبیرخانه مشاغل خانگی مورد انتظار تعاونی است.

زهره نعمتی مسئول پیگیری طرح ملی مشاغل خانگی در استان مرکزی نیز در ادامه ضمن تشکر از حضور اعضای تعاونی متین فرش در ستفا، به تشریح این طرح ملی پرداخت.

وی در خصوص بیمه متقاضیان و تسهیلات مربوط به این طرح ملی، گفت: این طرح مسئولیتی در قبال بیمه متقاضیان ندارد اما صدور گواهینامه جزو وظایف دبیرخانه است.

نعمتی در خصوص تسهیلات طرح نیز تصریح کرد: در حال حاضر تنها مجاز به معرفی پیشرانان به مراجع ذیربط هستیم و جهاددانشگاهی نقش مستقیمی در پرداخت این تسهیلات ندارد.

در پایان این نشست مقرر شد بازدید از تعاونی متین فرش ساوه انجام و نسبت به تشویق متقاضیان مشاغل خانگی جهت حضور در کارگاه ها اقدامات لازم صورت پذیرد.

شایان ذکر است؛ طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای جهاددانشگاهی همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی در حال اجراست.

کلید واژه ها: تعاونی متین فرش طرح ملی مشاغل خانگی


نظر شما :