معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی:

جهاددانشگاهی تلفیق علم و عمل را به منصه ظهور رسانده است

۰۸ تیر ۱۴۰۱ | ۰۷:۲۴ کد : ۴۵۳۸۸ معاونت فرهنگی تاپ خبر
نظری با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک دانشگاه با ظرفیتی بسیاری گسترده است، گفت: جهاددانشگاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مولود انقلاب، با ورود به عرصه پزشکی و درمان ناباروری اتفاق مبارکی را رقم زد و تلفیق علم و عمل را به منصه ظهور رساند.
جهاددانشگاهی تلفیق علم و عمل را به منصه ظهور رسانده است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ بهنام نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در جریان بازدید از خبرگزاری ایسنا، با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک دانشگاه با ظرفیتی بسیاری گسترده است و شاید هیچ دانشگاه مادری نتوانسته خدماتی را که این نهاد تاکنون ارائه کرده، ارائه کند، افزود: هر گاه نام جهاددانشگاهی به میان آمده، شاهد موفقیت پروژه ها و طرح ها بوده ایم. این نهاد همواره با کمک نیروهای انسانی متخصص و راهبردهای واقع بینانه و روحیه جهادی پیشقدم در اجرای طرح های دشوار و خاص بوده است.

ورود جهاددانشگاهی به عرصه پزشکی و درمان ناباروری

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مولود انقلاب، با ورود به عرصه پزشکی و درمان ناباروری اتفاق مبارکی را رقم زد و تلفیق علم و عمل را به منصه ظهور رساند، اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا نیز به عنوان بخشی از جهاددانشگاهی تا به امروز روند درستی را طی کرده است و اعتقاد دارم که این خبرگزاری همواره ضمن توجه به کاستی ها، واقعیات را در بیان مسائل مدنظر داشته و هیچگاه نگاه حذفی را در ایسنا شاهد نبوده ایم.

نظری تصریح کرد: ایسنا همواره دغدغه مردم را دنبال کرده است. این خبرگزاری رفتار، رویکرد و عملکرد وزینی داشته و همواره تحلیل های خبری جذابی را از این مجموعه شاهد بوده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص وضعیت اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه بخشی از این وضعیت متاثر از شرایط کشور است، گفت: پایه های اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی غنی است و مسلما این پایداری و پرورش یک چهارم مفاخر و مشاهیر کشور در این استان نشان می دهد که ظرفیت های بسیاری در اختیار این استان است و اگر امروز در گیر کاستی ها هستیم به دلیل کم کاری ما مدیران است.

باید نسخه ای درست برای حل مسائل و مشکلات پیچید
 
معاون سیاسی و اجتماعی و امنیتی استاندار مرکزی تاکید کرد: استان مرکزی استانی صنعتی است و در کنار این صنعت، مباحث کارگری را شاهدیم و باید برای برنامه ریزی و تصمیم گیری در چنین استانی چندین مولفه را کنار هم چید و با داشتن نگاهی توامان، نسخه ای درست را برای مسائل و مشکلات پیچید.

وی بر لزوم مخاطب شناسی و ظرفیت سازی تاکید کرد و افزود: استان مرکزی ظرفیت های قابلی دارد و قطعا با استفاده مطلوب از پتانسیل ها و ارتباطات گسترده استاندار در سطح ملی، در حوزه صنعت و معدن و دیگر حوزه های اتفاقاتی را می توان رقم زد که بر مبنای آنها، این استان تحولی بزرگ را تجربه کند.

متاسفانه تحزب گرایی در کشور آنگونه که باید باشد، نیست

نظری در خصوص وضعیت سیاسی و فعالیت احزاب در استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه متاسفانه فعالیت احزاب در کشور بیشتر به شکل فصلی است، بیان کرد: متاسفانه تحزب گرایی در کشور آنگونه که باید باشد، نیست، در حالی که احزاب می توانند کارکرد جدی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی داشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر احزاب به شکل درستی شکل بگیرنددر واقع می توان کادرسازی را در کشور به انجام رساند. البته امروز هم این کادرسازی به شکل محدودی در حال انجام است، اما رویکرد احزاب باید این چنین باید که حلقه واسطه بین مردم و مسئولان و نمایندگان پارلمان ملی و محلی باشند. احزاب می توانند پس از انتخابات فعالیت افراد پیروز در انتخابات را رصد کند که این امر بهبود عملکرد و پاسخگویی به جامعه را به دنبال خواهد داشت.

امیدآفرینی و تحقق جهاد تبیین؛ عنصر تسهیل گر ارتباط گیری با مردم

نظری با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که حتما در استان مرکزی به آن پرداخته می شود، ساماندهی احزاب و استفاده از ظرفیت فعالان سیاسی خواهد بود، افزود: احزاب یک از ارکان رکین در ایجاد شور و نشاط اجتماعی، جذب جوانان، امیدآفرینی و تحقق جهاد تبیین و عنصر تسهیل گر ارتباط گیری با مردم به شمار می روند. استان مرکزی ظرفیت های بسیار خوبی در اختیار دارد و کنشگران سیاسی با چاشنی روحیه جهادی و انقلابی در این استان وجود دارند که باید ساماندهی شوند.

مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی، نیز در این دیدار به معرفی ظرفیت ها و توانمندی های جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: این نهاد در استان مرکزی و کشور منشاء خدمات بسیار زیادی در عرصه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و درمانی بوده و هست که یکی از شاخص ترین این خدمات در استان در حوزه درمان ناباروری رقم خورده است و تلاش می شود که با پیوستن به شبکه درمان سرطان پستان و راه اندازی کلینیک های مختلف در مجموعه درمانی این نهاد ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در عرصه های دیگری نیز چون کمک به اشتغال دانش آموختگان و زنان سرپرست خانوار نیز وارد شده است، افزود: خبرگزاری های ایسنا و ایکنا دو دستاورد مهم این نهاد در حوزه فرهنگی هستند و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در عرصه های متعددی همچون مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، سازمان دانشجویان، انتشارات و ... نیز فعال است.

غلامی با بیان اینکه رویکرد دانش بنیان جهاددانشگاهی در تصمیمات و اقدامات این نهاد قابل مشاهده است، افزود: در حوزه های پژوهشی این نهاد در استان اقدامات دانش بنیان مختلفی در دست اجراست که می تواند دستاوردهای بسیار مطلوبی برای استان داشته باشد. این رویکرد در دیگر بخش های این نهاد همچون معاونت آموزشی نیز دنبال می شود.

منبع: ایسنا مرکزی

کلید واژه ها: استان مرکزی جهاددانشگاهی


نظر شما :