جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران (۱۹)/معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در بازدید جهاددانشگاهی عنوان کرد:

وجود ظرفیت ایجاد کلینیک‌ دیابت و غربالگری سرطان در جهاددانشگاهی استان مرکزی

۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۷:۵۱ کد : ۴۷۵۰۶ معاونت پژوهشی تاپ خبر
دکتر شجاعی در بازدید جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: پتانسیل ایجاد کلینیک دیابت و کلینیک غربالگری سرطان در جهاد دانشگاهی استان وجود دارد.
وجود ظرفیت ایجاد کلینیک‌ دیابت و غربالگری سرطان در جهاددانشگاهی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر رضا شجاعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در جریان بازدید از جهاددانشگاهی استان که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد انقلابی صورت گرفت، اظهار کرد: امکانات و زیرساخت های مناسبی در حوزه درمان بویژه کلینیک های سرپایی، اتاق عمل، فریز جنین، لقاح و آنالیز آزمایشات مختلف در جریان این بازدید مشاهده شد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست جوانی جمعیت در کشور توسط رهبر معظم انقلاب گفت: بر اساس این سیاست طبق دستور رهبری حوزه درمان کشور مکلف است که در توسعه مراکز فرزندآوری اهتمام جدی داشته باشد.

وی با تاکید بر حمایت بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک از مرکز تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی گفت: به منظور توسعه این مرکز همکاری بسیار نزدیکی را با جهاددانشگاهی استان مرکزی خواهیم داشت.

دکتر شجاعی با تاکید بر اینکه پتانسیل ایجاد کلینیک دیابت و کلینیک سرطان در جهاددانشگاهی استان مرکزی وجود دارد، افزود: امیدواریم در نشست های آینده مشترک جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی بستر احداث کلینیک دیابت که از نیازهای استان مرکزی و حتی استان های همجوار است و نیز کلینیک غربالگری سرطان فراهم شود.

وی افزود: ظرفیت هایی که به همت مجموعه جهاددانشگاهی استان مرکزی در حوزه درمان ایجاد شده است بیانگر یک مسئولیت پذیری و مدیریت صحیح در چینش ظرفیت ها و امکانات است و خروجی کار، رضایتمندی مردم را به همراه داشته است.

معاون درمان علوم پزشکی اراک با اشاره به آمار قابل ملاحظه جهاد دانشگاهی در حوزه درمان ناباروری که حتی بعضا بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: آماری که در حوزه درمان تخصصی ناباروری توسط جهاددانشگاهی استان اعلام شده است را حتی می توان  با شاخص های بین المللی مطابقت داد و در نظر گرفت.

وی در ادامه چینش و آمادگی در برابر بحران ها و بلایای طبیعی را یکی از موضوعات مهم بخش درمان کشور دانست و افزود: حوادث غیرمترقبه، اولویت اصلی کشور در حوزه درمان و اولویت دوم نیز موضوع مهم جوانی جمعیت است که بار سنگینی را بر دوش حوزه سلامت قرار داده است.

دکتر شجاعی افزود: استان مرکزی یکی از نقاط درگیر با بلایای طبیعی متعدی است که نمونه آن بارندگی های اخیر تابستانه بود که تنها در یک روز، دو تصادف ناشی از این بارندگی ها افزون بر ۵۰ مصدوم این حادثه غیرمترقبه را به سمت مراکز درمانی سرازیر کرد.

وی اظهار کرد: مراکز درمان ناباروری در دانشگاه علوم پزشکی اراک و نیز بخش خصوصی استان فعال هستند و تقویت این مراکز برای دانشگاه علوم پزشکی یک تکلیف است. در واقع باید عرضه خدمات به اندازه ای باشد که هیچ کس حتی در دورترین نقاط استان دغدغه ناباروری نداشته باشد.

منبع: ایسنا مرکزی

کلید واژه ها: استان مرکزی حوزه درمان درمان ناباروری


نظر شما :