رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی خبرداد:

طرح "شبکه ملی پیشگیری از سرطان" بزودی در استان مرکزی افتتاح می‌شود

۲۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۴ کد : ۴۸۸۰۱ معاونت پژوهشی تاپ خبر
دکتر صرامی فروشانی در مراسم تجهیز این پژوهشکده به پیشرفته‌ترین و به‌روزترین تجهیزات تشخیصی روز دنیا، گفت: مراکز سه استان گلستان، همدان و مرکزی، نخستین مراکزی هستند که در قالب طرح "شبکه ملی پیشگیری از سرطان" در مدت زمان کوتاهی افتتاح خواهند شد و امیدواریم با همراهی مجلس شورای اسلامی بتوانیم به تعهدات‌مان برای ارائه خدمات مطلوب تشخیصی و درمانی به مردم کشور، به بهترین نحو عمل کنیم.
طرح "شبکه ملی پیشگیری از سرطان" بزودی در استان مرکزی افتتاح می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ پلی کلینیک فوق تخصصی بیماری‌های پستان پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی با پیشرفته‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا تجهیز شد. در مراسمی با حضور پروفسور اردشیر قوام زاده، پدر پیوند مغز استخوان ایران،‌ دکتر زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت علمی پژوهشکده سرطان معتمد، دکتر رامین صرامی فروشانی، ‌رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، جمعی از اعضای هیئت علمی این پژوهشکده و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، از تجهیزات جدید پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی رونمایی شد.

دکتر رامین صرامی فروشانی در این مراسم گفت: پژوهشکده سرطان معتمد با بیش از ربع قرن فعالیت، قطب تشخیص و درمان سرطان پستان در کشور و پرچمدار این حوزه محسوب می‌شود. زبده‌ترین متخصصان با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا، بهترین خدمات را به بیماران ارائه می‌کنند.

‌رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی تأکید کرد: علاوه بر ده‌ها هزار نفر از مراجعانی که سراسر کشور برای تشخیص و درمان به این پژوهشکده مراجعه می‌کنند، پذیرای بیماران زیادی از کشورهای منطقه هستیم که بدون هیچ گونه تبلیغی، برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی به  این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه قطب سرطان پستان در کشور هستیم، تنها به این موضوع بسنده نمی‌کنیم و ارتقای کمّی و کیفی خدمات را در سرلوحه کار خود در این مجموعه قرار داده‌ایم. در این راستا، توسعه درمان‌های نوین از جمله سلول درمانی، ویروس درمانی، ‌ژن درمانی، فناوری درمان‌های پیشرفته (ATMP) را در دستور کار قرار داده‌ایم.

دکتر صرامی فروشانی افزود: یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز، ‌بحث تجهیزات است. عمر تجهیزات مورد استفاده در پژهشکده سرطان معتمد بالای ۱۳-۱۲ سال است و برای توسعه فعالیت‌های درمانی عملاً به نوسازی تجهیزات نیاز داشتیم. حمایت‌های مجلس شورای اسلامی از پژوهشکده در این مسیر بسیار اثرگذار بوده است. تفکری که در جهاد دانشگاهی داریم این است که حداقل بار را روی دوش دولت بگذاریم و بنابراین برای توسعه فعالیت‌ها، نیازمند همکاری صمیمانه بخش خصوصی هستیم.

وی تأکید کرد: با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی و در مدت بسیار کوتاهی توانستیم کل تجهیزات پژوهشکده سرطان معتمد را نوسازی کنیم و اکنون، دستگاه تصویربرداری سه‌بعدی(توموسنتز) و دستگاه‌های سونوگرافی این مرکز، از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین تجهیزات روز دنیا هستند. انعطاف‌پذیری سرمایه‌گذار بخش خصوصی در زمینه انتخاب تجهیزات براساس خواست متخصصان پژوهشکده سرطان معتمد بسیار قابل توجه بود. تمامی این تجهیزات توسط متخصصان مورد آزمایش قرار گرفته و مدتی است که برای خدمت‌رسانی به بیماران، مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

‌رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی گفت: می‌خواهیم این حرکت، نهادینه شده و گسترش پیدا کند. در این مسیر دو بازوی قدرتمند در اختیار داریم که بازوی نخست، مجلس شورای اسلامی است که نقطه اتکای فعالیت‌های ما محسوب می‌شود و بازوی دوم، بخش خصوصی است که در این زمینه از دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی برای فراهم کردن زمینه همکاری مشترک بین پژوهشکده سرطان معتمد و بخش خصوصی تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم با حمایت‌های دولتی و از طریق همکاری با بخش خصوصی، مراکز خود را در سطح کشور گسترش دهیم.

دکتر صرامی فروشانی تأکید کرد: اعلام می‌کنم که سه استان گلستان، همدان و مرکزی، مراکزی هستند که در قالب طرح "شبکه ملی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان" در مدت زمان کوتاهی افتتاح خواهند شد و امیدواریم با همراهی مجلس شورای اسلامی برای تأمین بودجه تخصیصی(۸۰۰ میلیارد ریالی) بتوانیم به تعهدات‌مان برای ارائه خدمات مطلوب تشخیصی و درمانی به مردم کشور، به بهترین نحو عمل کنیم.

پروفسور اردشیر قوام زاده، پدر پیوند مغز استخوان ایران نیز در سخنان کوتاهی تأکید کرد: با همکاری دانشگاه‌ و جهاددانشگاهی می‌توان سلول درمانی، ‌ویروس درمان و در گام بعدی، ژن درمانی را جایگزین پیوندهای پرهزینه و زمان‌بر و درمان‌های دارویی کرد. درمانی‌های نوینی مانند سلول درمانی، عوارضی ندارند، اثربخشی بیشتری دارند و می‌توانند با شیمی‌درمانی تلفیق شده و کارآیی فرآیند درمان را ارتقا دهند.

پدر پیوند مغز استخوان ایران ابراز امیدواری کرد؛ شبکه ملی پیشگیری، ‌تشخیص و درمان سرطان پستان به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و مراکز استانی بتواند زمینه‌ساز شکوفایی در بخش سلامت کشور باشد.

دکتر کمیل لاله فر، نماینده بخش خصوصی(هلدینگ رویای سبز) نیز در این مراسم تصریح کرد: قیمت دستگاه‌ها بسیار بالا است. برای پروژه شبکه ملی پیشگیری، ‌تشخیص و درمان سرطان پستان ۵ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته‌ایم. در تفاهمنامه منعقدشده با جهاددانشگاهی،(تجهیز) ۱۵ مرکز را مدنظر داریم، اما این آمادگی را داریم که تا ۴۰ مرکز را در قالب این شبکه، تجهیز کنیم که البته تنها به سرطان پستان محدود نخواهد بود و می‌توانیم سایر سرطان‌ها را نیز پوشش داده و به مردم در نقاط مختلف کشور خدمت‌رسانی کنیم.

کلید واژه ها: رییس پژوهشکده سرطان سرطان معتمد جهاددانشگاهی


نظر شما :