مدیر دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان استان مرکزی خبر داد:

اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانواده در استان مرکزی

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۳:۴۶ کد : ۶۸۸۹ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
مدیر دفتر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان استان مرکزی از اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانواده مبتنی بر بهره‌مندی از الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با رویکرد ایجاد اشتغال در استان مرکزی توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد .
اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانواده در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی،فاطمه غنی پور در با بیان اینکه این طرح تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا خواهد شد، گفت: مجری اجرای این طرح سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی است .

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت ملی تعریف شده، خود اشتغالی زنان سریرست خانواده و پیشگیری از ورود آنان به چرخه حمایتی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانواده، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی بزای ایجاد اشتغال پایدار و مولد و اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف را از جمله اهداف کیفی پیش‌بینی شده در این طرح برشمرد .

مدیر دفتر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق را مورد تاکید قرار داد و گفت: به دنبال تطابق الگوی توسعه مشاغل خانگی، مداخله توسعه‌ای، ثبت مشاغل و آمایش از طریق اتصال به بازار و توانمندسازی هستیم .

غنی پور با بیان اینکه این طرح در سه فاز شناسایی، ارزیابی و اتصال به بازار از طریق شبکه سازی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکبد بر مداخلات توسعه‌ای به جای تسهیلات، استفاده از ظرفیت پارک‌ها، مراکز رشد، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد بانک اطلاعاتی از مشاوران و تسهیلگران در حوزه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد از جمله نقاط قوت این طرح است .


نظر شما :