آغاز دوره ضمن خدمت"اصول ایمنی، سلامت و ارگونومی"ویژه کارشناسان جهاددانشگاهی استان مرکزی

۰۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۷:۴۹ کد : ۷۱۷۷۶ معاونت پشتیبانی تاپ خبر
دوره ضمن خدمت با عنوان "اصول ایمنی، سلامت و ارگونومی" با هدف ارتقای اطلاعات، دانش و مهارت‌های کارکنان، افزایش همبستگی آنان با اهداف سازمان ویژه کارشناسان و غیرکارشناسان جهاددانشگاهی استان مرکزی آغاز شد.
آغاز دوره ضمن خدمت"اصول ایمنی، سلامت و ارگونومی"ویژه کارشناسان جهاددانشگاهی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ اشرف سلیمانی مدیر امور اداری جهاددانشگاهی استان با اعلام این خبر، گفت: اولین دوره آموزش ضمن خدمت ویژه کارشناسان و غیرکارشناسان با عنوان اصول ایمنی و سلامت در سال جاری برگزار می شود.

وی سرفصل های این دوره را  شامل تعریف و اصول ایمنی و سلامت در محیط کار، تعریف و اصول ارگونومی در محیط کار، نقش ایمنی و سلامت کار در بهره وری، عوامل فیزیکی و شیمیایی زیان آورمحیط کار، روش های پیشگیری از مخاطرات محیط کار، تجهیزات کاری و وسایل حفاظتی، آسیب های جسمی محیط کار، وضعیت مناسب و نامناسب بدن در محیط کار و مهندسی عوامل انسانی در جلوگیری از عوارض شغلی عنوان کرد.

سلیمانی در ادامه تصریح کرد: شناخت اصول صحیح ارگونومی و به کارگیری آن در محیطهای کاری، ارتقای سطح دانش فنی و بهداشتی مدیران و افزایش آگاهی آنها به منظور پیشگیری از بیماریهای ناشی از عدم رعایت استانداردهای مشاغل و تامین عالی ترین درجه سلامت جسمی و روانی و اجتماعی مدیران از اهداف برگزاری این دوره است.

این مقام مسوول اضافه کرد: این دوره آموزشی به مدت 8 ساعت تئوری و عملی از 31 اردیبهشت ماه الی 7 خردادماه سال جاری با تدریس استاد سهیلا سادات حسینی در سالن اجتماعات مجتمع درمانی جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار می شود.

به گفته وی؛ اعضای تمام وقت که در پست های کارشناس و غیر کارشناس(کمک کارشناس، متصدی، کارپرداز و...) شاغل هستند، می بایست در دوره های مربوطه  شرکت نمایند.

مدیر امور اداری جهاددانشگاهی استان در پایان با اشاره به اینکه دوره های ضمن خدمت با هدف ارتقای اطلاعات، دانش و مهارت‌های کارکنان، افزایش همبستگی آنان با اهداف سازمان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: به شرکت کنندگانی که با موفقیت این دوره را سپری کنند گواهینامه معتبر از سوی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی ارائه خواهد شد.

کلید واژه ها: محیط کار جهاددانشگاهی دوره کارشناس


نظر شما :