جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان(۶)

نماینده مردم اراک در مجلس در بازدید جهاددانشگاهی: اقدامات جهاددانشگاهی منجر به جریان‌سازی در سطح ملی می‌شود

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۷ کد : ۷۴۱۷۶ اخبار عمومی تاپ خبر
دکتر ابراهیمی با بیان اینکه برکت کار جهاددانشگاهی، کلیدواژه «جهادی» است، افزود: اقدامات خوبی توسط جهاددانشگاهی در حال انجام است که قطعا اثرگذاری خواهد داشت و منجر به جریان سازی خواهد شد و در نتیجه باعث اقداماتی اثرگذار در سطح استانی و ملی خواهد شد.
نماینده مردم اراک در مجلس در بازدید جهاددانشگاهی: اقدامات جهاددانشگاهی منجر به جریان‌سازی در سطح ملی می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر نادرقلی ابراهیمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از جهاد دانشگاهی استان که در آستانه فرا رسیدن سالروز تاسیس این نهاد انجام شد، اظهارکرد: مدیریت و اقدام جهادی بسیار ارزشمند است و شما یک وظیفه مقدس و ارزشی انجام می‌دهید.

وی با بیان اینکه برکت کار جهاد دانشگاهی، کلیدواژه «جهادی» است، افزود: شما علیرغم همه محدودیت‌ها و مشکلاتی که دارید در جایگاه جهاددانشگاهی کار می‌کنید که بسیار ارزشمند و علت موفقیت شماست. اقدامات خوبی توسط جهاددانشگاهی در حال انجام است که قطعا اثرگذاری خواهد داشت و منجر به جریان سازی خواهد شد و در نتیجه باعث اقداماتی اثرگذار در سطح استانی و ملی خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به فعالیت مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: کاری که در این مرکز انجام می‌شود بسیار ارزشمند است چراکه منجر به امید و تولدی جدید می‌شود که این ارزش ها قابل محاسبه مادی نیستند. شما می‌توانید از فرصت‌های فرهنگی، علمی و فناوری استفاده کنید و این مرکز را توسعه دهید.

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری ایسنا، اظهارکرد: اگر اقدامات و دستاوردهای ما، صحیح و به موقع خبررسانی نشود، فرصت‌ها از دست می‌روند. امروزه ما با انبوهی از تلاطم خبری و اطلاعات روبرو هستیم که منجر به سردرگمی همگان شده است و اگر با روش‌های مناسب و حرفه‌ای خبررسانی انجام دهیم، روح امید و حرکت رو به جلو به جامعه تزریق خواهد شد.

 نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان افزود: جریان سازی خبری، امروزه در اختیار استکبار است و متاسفانه قشر نوجوان و جوان ما را تحت تاثیر قرار داده‌اند ما باید این جریان سازی را در دست بگیریم.

وی با تاکید بر تدوین مجموعه نظام مسائلی که جهاددانشگاهی بدنبال پرداختن به آنهاست، گفت: شما باید این نگاه را داشته باشید که در چه مسائلی می توانید در سطح استانی و ملی مرجع باشید و با چه امکانات و روش‌های جدیدی می‌توان مثلا مرکز ناباروری را تجهیز ‌کرد تا فراملی کار کند.

ابراهیمی با بیان اینکه تحقیق اگر در جهت توسعه فناوری، تجاری سازی و ایجاد کسب و کار باشد ارزش دارد، ادامه داد: ما نیاز به تدوین زنجیره‌ای از نظام مسائل داریم که منجر به تحول استانی، ملی و فرا ملی شود و اگر این نگاه را داشته باشیم موفق خواهیم شد. ما باید جهانی فکر کنیم و ملی و منطقه‌ای عمل کنیم. جهاد به این معنی نیست که کار سنتی دستگاه های اجرایی را انجام دهیم بلکه باید کار جدید و فراتر از کار سنتی ادارات انجام دهید. علت موفقیت جهاد سازندگی در اوایل انقلاب نیز همین بود و توانست جریان سازی کند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت و امکانات سایر دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها توسط جهاددانشگاهی استان گفت: قرار نیست همه امکانات در اختیار باشد، باید به فرصت‌ها و امکانات سایر دستگاه‌ها مثل دانشگاه ها نیز نگاه کنید و به این فکر کنید چطور می‌توانید با روش‌های جدید و استفاده از فرصت‌ها و امکانات مشترک به اهداف جدید دست پیدا کنید.  

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر بتوانید در چند کار از مجموعه اقدامات خود، برند و مرجع باشید و در موضوعات ویژه و حساس استان و کشور اقدامات برجسته انجام دهید. ذهنی کار نکنید بلکه فرآیندی و سیستمی کار کنید چراکه برنامه‌محوری کار را به نتیجه می‌رساند. قسمت اعظمی از کارها در کشور ما متاسفانه، فردمحور است که منجر به مشکلاتی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به پتانسیل های شهرستان‌های استان و مشخص کردن مسیر کار با محوریت این پتانسیل ها تصریح کرد: برای مثال ۴۰ منطقه حاشیه نشین در استان وجود دارد که ۱۱ مورد از این تعداد در اراک است. این مناطق کانون آسیب های اجتماعی هستند و باید مشخص شود که برای کاهش این آسیب ها چه باید کرد و جهاد دانشگاهی می‌تواند با امکاناتی که دارد به حوزه مطالعه مسائل مناطق حاشیه‌نشین ورود کند و نگران اعتبار این کار نیز نباشد و پیشنهاد و الگو ارائه دهد، قطعا ما می توانیم این پیشنهادات را به برنامه های سالانه و میان مدت وارد کنیم.

ابراهیمی در ادامه به نقل از ایسنا با تاکید بر انجام مطالعات و اقداماتی جهت ماندگاری روستاییان در روستاها، گفت: با اقداماتی همچون طرح هادی روستایی پتانسیل تولید را در روستا از بین می بریم یا ساخت مسکن ملی با قوت و شدت در حاشیه شهرها زمینه مهاجرت روستائیان به شهرها را فراهم می کند که همین انتقال نادرست منجر به بروز مسائل متعدد اقتصادی و اجتماعی در شهرها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت‌های استان باید در اقدامات و برنامه ریزی های جهاددانشگاهی در نظر گرفته شود، گفت: باید از تمام فرصت‌های ملی مثل معاونت علمی ریاست جمهوری نیز استفاده کنید و با آنها کار کنید.

گفتنی است؛ نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از بخش های مختلف جهاددانشگاهی استان بازدید کرد.


نظر شما :