مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد:

بهره‌مندی از ظرفیت جهاددانشگاهی جهت تقویت فرهنگ زیست محیطی و مدیریت سبز

۱۶ مهر ۱۴۰۳ | ۰۷:۱۲ کد : ۷۶۲۷۰ اخبار عمومی تاپ خبر
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان به برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله مدیریت سبز با استفاده از توان و ظرفیت جهاددانشگاهی استان اشاره کرد و افزود: آموزش می‌تواند تاثیر قابل توجهی در تقویت فرهنگ زیست محیطی و رسیدن به اهداف توسعه پایدار داشته باشد.
بهره‌مندی از ظرفیت جهاددانشگاهی جهت تقویت فرهنگ زیست محیطی و مدیریت سبز

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مرادی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های در حال اجرا حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و درمانی و ظرفیت‌های  این نهاد در استان پرداخت.

وی ابراز امیداوری کرد؛ با بهره‌مندی از ظرفیت و تجارب طرفین، همکاری‌ بیشتر از پیش جهاددانشگاهی و محیط زیست استان گسترش یابد.

مرادی همچنین به تجهیز و به روزرسانی  تجهیزات آزمایشگاه جهاددانشگاهی به‌عنوان آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست نیز اشاره کرد.

یوسف یوسفی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان نیز در این نشست، اظهارکرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان یکی از نهادهای انقلابی و مردم‌نهاد می‌تواند در فرهنگ‌سازی برای حفاظت از محیط زیست نقش مؤثری را ایفا کند.

وی در خصوص بحث و بررسی و ارائه راهکارهای اجرایی به منظور اجرایی نمودن تبصره یک ماده 16 قانون هوای پاک، گفت: بکارگیری فارغ‌التحصیلان محیط زیست و متخصصین این حوزه در واحدهای صنعتی و تولیدی می‌تواند از ایجاد آلودگی و تخریبی که ممکن است این واحدها انجام دهند، جلوگیری کند و کمک خواهد کرد تا این واحدها در مسیر درست و غیرآلاینده قرار بگیرند.

یوسفی در پایان به برگزاری دوره‌های آموزشی  از جمله مدیریت سبز با استفاده از توان و ظرفیت جهاددانشگاهی استان اشاره کرد و افزود: آموزش می‌تواند تاثیر قابل توجهی در تقویت فرهنگ زیست محیطی و رسیدن به اهداف توسعه پایدار داشته باشد.

گفتنی است؛ در این نشست صمیمانه بر بروزرسانی تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی تاکید شد.


نظر شما :