برنامه‌های قرآنی جهاددانشگاهی استان مرکزی در ماه مبارک رمضان

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۸:۰۰ کد : ۷۷۵۹ معاونت فرهنگی تاپ خبر
سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی، برنامه‌های قرآنی این نهاد به مناسبت ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.
برنامه‌های قرآنی جهاددانشگاهی استان مرکزی در ماه مبارک رمضان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، مجتبی غلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، برنامه‌های قرآنی این نهاد به مناسبت ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

غلامی گفت: همزمان با فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان، از آنجا که این ماه شریف ماه انس بیش از پیش مسلمانان با قرآن کریم است؛ کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم همزمان با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با همکاری دفترنهادنمایندگی مقام معظم رهبری در نمازخانه دانشگاه اراک و همچنین نمازخانه مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان مرکزی با حضور قاریان و حافظان بنام استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه جزءخوانی قرآن کریم از دیگر برنامه‌های اجرایی ماه رمضان است که در میان همکاران و علاقه‌مندان قرآن برگزار می‌شود، برنامه دوشنبه‌های قرآنی هم با محوریت ماه رمضان و فضیلت روزه‌داری توسط خبرگزاری ایکنا در حال انجام است. همچنین پیام‌های اخلاقی و قرآنی بصورت روزانه توسط خبرگزاری ایکنا برای همکاران ارسال می‌شود که امید است در افزایش معنویت همکاران در مجموعه جهاددانشگاهی موثر باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی از برگزاری کلاس‌های مفاهیم قرآن کریم ویژه دانشجویان خبر داد و اضافه کرد: مراحل ثبت‌نام چهارمین دوره طرح دانشجومعلم قرآن کریم نیز آغاز شده است. یکی از وظایف معاونت فرهنگی تشویق و ترغیب دانشجویان و کارکنان به امر اقامه نماز جماعت است که این مهم با قوت در مجموعه جهاددانشگاهی استان مرکزی پیگیری می‌شود.

غلامی در پایان به برنامه‌های خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه استان مرکزی اشاره کرد و گفت: تدوین و ارائه یادداشت‌های تخصصی پیرامون موضوعات و مناسبت‌های ماه مبارک رمضان، انجام گفت‌وگوهای تخصصی با کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین پوشش محافل قرآنی در سطح استان و برنامه‌های مخصوص ماه رمضان نظیر لیالی قدر و شهادت حضرت علی(ع) از برنامه‌های در دستور کار این خبرگزاری است.

 


نظر شما :