به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی؛

کتاب حقوق صنعت نفت و گاز رونمایی شد

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۹ کد : ۷۸۴۹ معاونت فرهنگی تاپ خبر
کتاب حقوق صنعت نفت و گاز نوشته دکتر محمدسعید شفیعی به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی رونمایی شد.
کتاب حقوق صنعت نفت و گاز رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، به نقل  ایسنا، منطقه مرکزی، مسعود شهرجردی رییس جهاد دانشگاهی استان در آئین رونمایی از این کتاب گفت: فعالیت های جهاد دانشگاهی در استان مرکزی از سال 1359 آغاز شد و این نهاد تلاش کرد در این مدت در حوزه های مختلف منشاء اثر و ارائه کننده خدمات مورد نیاز اقشار مختلف جامعه باشد.

 

وی افزود: این نهاد در حوزه های آموزش، پژوهش، فرهنگی و اشتغال دانش آموختگان فعالیت های متنوعی را به انجام رسانده و یکی از فعالیت های گزین این مجموعه شکل گیری سازمان انتشارات است. این سازمان با حرکتی جهادی به کمک مولفان و مترجمان آمده تا آنان بتوانند آثار علمی  خود را به چاپ رسانده و منتشر کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدسعید شفیعی نیز در این آئین اظهار کرد: رشته های حقوق نفت و گاز در میان رشته های گروه حقوق بسیار غریب واقع شده اند.

وی که علاوه بر تخصص در رشته جزا و جرم شناسی، بدنبال علاقمند شدن به رشته صنعت نفت و گاز در این رشته نیز به تحصیل پرداخته و مدرک کارشناسی ارشد این رشته را نیز اخذ کرده است، اظهار کرد: در دوران تحصیل در این رشته متوجه شدم که منابعی در رشته حقوق صنعت نفت و گاز که دانشجو بتواند در دوران تحصیل در این رشته از آنها بهره ببرد وجود ندارد و دانشجویان در این حوزه دچار سردرگمی شده بودند.

شفیعی با بیان اینکه در حال حاضر رشته مدیریت قراردادهای نفتی در مقطع دکترا و رشته صنعت نفت و گاز در مقطع ارشد به عنوان دو رشته جدید در دانشگاه ها ارائه می شوند، افزود: هنوز منابعی برای این رشته ها تهیه نشده و تنها سرفصل موضوعات این رشته ها توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص شده است، براین اساس به جهت جبران بخشی از این کمبودها به ترجمه این کتاب که به صورت مستمر 6 ماه به طول انجامید، پرداختم.

وی به همکاری دکتر زینب پورخاقان شاه‌رضایی و دکتر خداداد خدادای دشتکی و دکتر کامران خلیل زاده در ترجمه این کتاب اشاره کرد و افزود: کلیات این کتاب به قراردادهای اکتشاف و تولید در صنعت نفت پرداخته است. این کتاب تنها مختص دانشجویان نیست و به گونه ای ترجمه شده است که برای کلیه فعالان این حوزه اعم از اساتید و دانشجویان، پیمانکارانی که با شرکت نفت و گاز قرارداد می بندد و ... قابل رجوع باشد.

شفیعی با تاکید بر اینکه درخصوص اکتشاف و تولید صنعت نفت و گاز تاکنون چنین کتابی ترجمه نشده بود، اظهار کرد: کتاب مذکور از این جهت اهمیت دارد که حقوق نفت و گاز با مسائل فنی نفت از قبیل روش های اکتشاف، بهره برداری و استخراج درآمیخته و بدون آگاهی از جنبه های فنی این مهم امکان درک صحیح از حقوق نفت و گاز و قراردادهای فنی آن فراهم نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، کتاب حقوق صنعت نفت و گاز به همت انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی چاپ و منتشر شده است.

 این کتاب ترجمه کتاب صنعت نفت و گاز(قراردادهای اکتشاف و تولید) نوشته "یینکا امروگبه" استاد ارشد دانشکده حقوق دانشگاه لاگوس است که در تیراژ هزار نسخه به چاپ رسیده است.

 


نظر شما :