در جلسه روسای دانشگاه ها و مسئولین دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

نتایج حاصل از طرح ارزیابی فرهنگی دانشگاه های اراک توسط رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گزارش شد

۱۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۲ کد : ۹۲۷۷ معاونت فرهنگی تاپ خبر
نتایج طرح ارزیابی فرهنگی دانشگاه های شهرستان اراک توسط رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ارائه و پیشنهادهای لازم در خصوص فعالیت های فرهنگی در سطح دانشگاه ها با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب و سند دانشگاه اسلامی داده شد.
نتایج حاصل از طرح ارزیابی فرهنگی دانشگاه های اراک توسط رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گزارش شد

در جلسه مشترک روسای دانشگاه ها و مسئولین دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی نتایج طرح ارزیابی فرهنگی دانشگاه های شهرستان اراک بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، در تاریخ چهارشنبه 12 تیرماه 98 جلسه مشترک روسای دانشگاههای استان مرکزی و مسئولین دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها که به میزبانی دانشگاه صنعتی اراک برگزار گردید ، طرح ارزیابی فرهنگی دانشگاه های شهرستان اراک توسط رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ارائه و پیشنهادهای لازم در خصوص فعالیت های فرهنگی در سطح دانشگاه ها با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب و سند دانشگاه اسلامی داده شد.

شهرجردی رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در حاشیه این جلسه گفت : دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی همواره به عنوان بالاترین مرکز اندیشه ­ورزی و تولید علم جامعه محسوب شده و با حضور و فعالیت اندیشمندانه متفکران، محققان، دانش پژوهان و دانشجویان در اعتلای علمی و جهت بخشیدن به حرکتهای فکری، اعتقادی، فرهنگی و سیاسی جامعه نقشی اساسی دارند ، دانشگاهها به منظور به انجام رساندن وظایف خطیر و پویایی و ارتقای خود، نیازمند الگو و ابزار مناسب برای ارزیابی و اطمینان کیفی از روند برنامه‌ها و فرایندهای مربوط و کارآیی و اثربخشی دانش‌آموختگان در بازار مشاغل می‌باشند.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در ادامه افزود : واضح است ارتقاء فرهنگی دانشجویان و سوق دادن آنان به سمت سبک زندگی ایرانی-اسلامی، نیازمند اطلاعات واقعی و دقیق از وضعیت موجود می‌باشد. در همین راستا نهادهای سیاست­گذار همواره سعی داشتند «علم» و «فرهنگ» در دانشگاه به صورت توامان رشد کند و به همین دلیل است که بخش های فرهنگی متعددی در دانشگاه وجود دارد. لذا در کنار دغدغه­ های علمی و تخصصی، دغدغه­ های فرهنگی در دانشگاه اولویت داشته و چه بسا در مواردی مهمتر از مسائل علمی هم بوده است.

لازم به ذکر است ؛طرح ارزیابی فرهنگی دانشگاه های اراک به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی در دانشگاه های اراک، علوم پزشکی اراک، صنعتی اراک، مرکزعلمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک، فرهنگیان پردیس خواهران و برادران، پیام نور انجام گردید


نظر شما :