تشریح طرح ملی مشاغل خانگی استان مرکزی در برنامه رادیویی سپهر دانش شبکه استانی آفتاب

۱۵ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۹ کد : ۲۴۴۳۴ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
 رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در مصاحبه ای رادیویی، طرح ملی مشاغل خانگی را برای شنوندگان استانی تشریح کرد.
تشریح طرح ملی مشاغل خانگی استان مرکزی در برنامه رادیویی سپهر دانش شبکه استانی آفتاب

مسعود شهرجردی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی  14 آبان­ماه در مصاحبه رادیویی با برنامه سپهر دانش در راستای تشریح طرح ملی مشاغل خانگی، تصریح کرد:  این طرح ملی با شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها و کمک به ایجاد اشتغال و مشاغل خانگی در دستور کار جهاد دانشگاهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به ا ینکه طرح ملی مشاغل خانگی در سه فاز شناسایی مزیت های استان، توانمندسازی و اتصال به بازار کار اجرا می شود، افزود: این طرح در راستای رونق اقتصاد خانواده، تحقق شعار جهش تولید و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور  اجرا می شود.

مدیر پروژه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، جامعه هدف طرح ملی مشاغل خانگی را شامل جوانان، زنان، فارغ التحصیلان، عدم برخورداری از بیمه کارفرمایی و عدم اشتغال تمام وقت و بومی بودن استان عنوان کرد.

وی با تاکید به مزایای کسب و کار در حوزه مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح کمک به بحث اقتصاد خانواده، ظرفیت و بازار جدیدی برای مبادله کالا و خدمات خانگی در کشور با توجه به شرایط کرونا ایجاد خواهد کرد.

شهرجردی اضافه کرد: متقاضیان برای شرکت در این طرح می ‌توانند در سامانه مشاغل خانگی به نشانیInhb.ir  ثبت نام نمایند و مشاوره و راستی آزمایی نیز توسط جهاددانشگاهی انجام می شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد بستر مناسب جهت فروش محصولات، فروشگاه های اینترنتی ایجاد شده تا متقاضیان و پیشرانان بتوانند محصولات خود را به بازار عرصه نمایند.

این مقام مسئول در پایان بر بهره مندی از تمامی ظرفیت های جهاددانشگاهی تاکید کرد و گفت: این طرح بستر خوبی را برای توسعه و رونق اقتصادی استان‌ فراهم خواهد کرد.

  


نظر شما :