برگزاری کارگاه آموزشی" آشنایی با شاخص‌های کلیدی مالی برای استارتاپ‌ها" در استان مرکزی

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۳ کد : ۳۱۷۳۴ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با شاخص‌های کلیدی مالی برای استارتاپ‌ها در ادامه سلسله جلسات برنامه شتابدهی کسب و کار فناورانه جوانان در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی" آشنایی با شاخص‌های کلیدی مالی برای استارتاپ‌ها" در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ حمیدرضا شاهی مدرس دانشگاه در کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با شاخص‌های کلیدی مالی برای استارتاپ‌ها که در ادامه سلسله جلسات برنامه شتابدهی کسب و کار فناورانه جوانان در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار شد، اولین گام در حوزه کسب و کار و فعالیت اقتصادی را اخذ مجوز دانست و اظهار کرد: برای اجرای یک فعالیت اقتصادی باید طرح توجیهی ارائه داد تا بتوان مجوزهای لازم را اخذ کرد.

وی بیان کرد: برای تولید کالا یک پروسه زمانی از آغاز مطالعات و تحقیقات تا رسیدن به تولید انبوه نیاز است و این پروسه زمانی بهترین فرصت برای تبلیغات و معرفی محصول است تا فرآیند بازاریابی تسریع یابد. همچنین باید فضای کسب و کار باید متناسب با زیر ساخت‌هایی باشد که قرار است در محیط کسب و کار مستقر شود و از آن بهره‌برداری کرد.

وی با تاکید بر محاسبه دقیق برای سرمایه گذاری جهت یک فعالیت اقتصادی اظهارکرد: وقتی سرمایه اندکی وجود داشته باشد و به دلیل عدم محاسبات دقیق در سرمایه گذاری از دست برود موجب دلسردی و نبود انگیزه کافی برای جبران هدررفت سرمایه گذاری شده و مشکلاتی را برای فرد بوجود می آورد. در حوزه محاسبات حتی باید میزان برق مصرفی ماشین آلات را نیز پایش کرد و حتی میزان آب مصرفی را نیز باید برآورد کرد تا با تامین منابع انرژی مورد نیاز، برای اجرای طرح مانعی پیش نیاید.

شاهی بیان کرد: یک سرمایه گذار علاوه بر تامین هزینه‌های ثابت باید به تناسب سرمایه‌گذاری انجام شده، سرمایه در گردش داشته باشد تا در هنگام نیاز دغدغه نقدینگی و سرمایه در گردش نداشته باشد.

وی بیان کرد: یک سرمایه گذار موفق باید سود و زیان سرمایه گذاری انجام شده را حساب کند و برای بودجه خود پیش بینی دقیق کند. قیمت گذاری غلط محصول تولیدی بازار مصرف را با چالش مواجه می کند. بازاریابی دقیق و معرفی محصول با شناسایی رقبا و انعطاف پذیری لازم برای تعادل بخشی به قیمت موجب جذب مشتری در بازار شده و اجازه نمی دهد که فرد از کارآفرینی دلسرد شده و آن را کاری بیهوده بداند.

این مدرس دانشگاه در پایان با اشاره به اینکه راه اندازی کسب و کار صرفا یک کار هیجانی نیست، گفت: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای بقا و پیشرفت در کسب و کار، رقابت‌پذیری در تولید و عرضه محصول بوده و رمز بقای کسب و کار است.


نظر شما :