معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان مرکزی تاکید کرد:

ایجاد شبکه فروش؛ بهترین راهکار بازار هدف تولیدکنندگان مشاغل خانگی/تامین اعتبار از سوی بانک های عامل

۰۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۱ کد : ۴۰۹۰۴ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان مرکزی با اشاره به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، ایجاد شبکه های فروش را یکی از بهترین راهکارهایی عنوان کرد که در این زمینه می توان به آن پرداخت.
ایجاد شبکه فروش؛ بهترین راهکار بازار هدف تولیدکنندگان مشاغل خانگی/تامین اعتبار از سوی بانک های عامل

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن مرادی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان در نشست با تیم اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان در راستای ایجاد راهکارهای جدید جهت حل مشکلات پیشرانان طرح، به ارایه راهکارهای در زمینه ایجاد بازارها و ارائه تسهیلات به پیشرانان پرداخت و افزود: هر آنچه از سوی دبیرخانه طرح و وزارت تعاون در خصوص صدور مجوز و دریافت تسهیلات در اختیار دبیرخانه استانی قرار گرفته است باید به اطلاع پیشرانان رسیده شود و در این مورد با آنها به گفت وگو بنشینیم.

وی تبادل نظر با بانک های عامل و تامین اعتبارات در این زمینه برای رفع موانع موجود را تاثیرگذار دانست و اظهارکرد: برنامه ریزی مدون در خصوص ایجاد زیرساخت های بازارهای هدف برای تولید کنندگان این طرح از جمله موارد مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان ایجاد شبکه های فروش را یکی از بهترین راهکارهایی عنوان کرد که در این زمینه می توان به آن پرداخت.

زهره نعمتی مسوول پیگیری امور طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان مرکزی نیز در ادامه با اشاره به روند اجرای این طرح، گفت: با توجه به رایزنی های صورت گرفته از پیشرانان طرح، از جمله مشکلات عمده آنان عدم دریافت تسهیلات بانکی می باشد که این امر مانع بزرگی در توسعه و گسترش فعالیت آنان بشمار می رود.

وی رابطه عدم دریافت تسهیلات و عدم اشتغال زایی را معضلی اساسی عنوان کرد و افزود: با توجه به صحبت هایی که با پیشرانان این طرح داشته ایم؛ عدم دریافت تسهیلات نقش اساسی در عدم توسعه فعالیت ها به شمار می آید و با توجه به شرایط کنونی بازار، توسعه نوآورانه شغل تاثیر بسزایی در حفظ شبکه ها شغلی افراد دارد و تامین مالی  پیشران ها در حفظ شبکه های ایجاد شده برای رونق کسب و کار حایز اهمیت است.

 نعمتی در ادامه با اشاره به ایجاد بازارهای جدید در برخی مشاغل خانگی، تصریح کرد: فروش محصول از دیگر دغدغه های پیشران ها فروش محصول به شمار می رود. آنان با توجه به اینکه در بخش تولید فعال بوده و از نظر عرضه محصول مشکلی ندارند اما در رابطه با فروش محصولات دچار چالش اساسی می باشند.

جهاددانشگاهی به دنبال تدابیر جدید اتصال پیشرانان به بازارهای داخلی باشد

وی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی باید با توجه به وضعیت کنونی اقتصادی و همچنین بحران های پیش رو از جمله تحریم ها، کرونا و ... بعنوان یک نهاد متولی باید در زمینه ایجاد بازارهای داخلی و اتصال پیشرانان به این بازارها در پی تدابیر جدیدی باشد.

شایان ذکر است؛ طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی در حال اجراست.

کلید واژه ها: طرح ملی توسعه مشاغل پیشرانان استان مرکزی


نظر شما :