در آیین تجدید میثاق دانشگاهیان استان مرکزی با شهدا مطرح شد؛

دشمن شناسی از مفاد بیانه گام دوم انقلاب است/تاکید بر داشتن روحیه انقلابی اوایل انقلاب

۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۶ کد : ۴۱۲۵۷ معاونت فرهنگی تاپ خبر
مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی گفت: امسال چهل و سومین سال پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم و مفاد بیانیه گام دوم در چهل سال دوم به این معنا است که باید تاکتیک خود را عوض کرده و برای رسیدن به قله روحیه جهادی داشته و در این مسیر دشمن‌شناسی قوی باشیم و با وحدت، رفاقت و دوری از تجمل به روحیه انقلابی اوایل پیروزی انقلاب بازگردیم.
دشمن شناسی از مفاد بیانه گام دوم انقلاب است/تاکید بر داشتن روحیه انقلابی اوایل انقلاب

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم، مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی، ۱۷ بهمن در آیین تجدید میثاق دانشگاهیان با شهدا که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان در گلزار شهدای اراک برگزار شد، اظهارکرد: کشور جمهوری اسلامی با وجود همه مشکلات و دشمنی‌ها به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.

وی به بخشی از آیه ۱۱ سوره مبارکه«رعد»: «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ ۗ» استناد کرد و ادامه داد: شاید در مقاطعی شاهد فراز و نشیب‌هایی بوده‌ایم که این امر قانون طبیعت است. گاه تصمیم‌های اشتباه و عدم توجه به فرمایشات ولی، راهبر و حجت خدا عواقبی را برای ما خواهد داشت، اما وقتی مسیر، مسیر درستی باشد قطعاً نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.

ایمانی‌مقدم تصریح کرد: عده‌ای که ادعای بانی انقلاب را داشتند از مسیر حرکت انقلاب منحرف شدند و باید آنان را از شاخه این درخت تنومند جدا کرد. چراکه انقلاب اسلامی ایران وابسته به فرد یا گروه خاصی نیست، ریشه انقلاب قرآن، ائمه‌اطهار(ع) و خون پاک شهیدان است و وجود افرادی همچون امام راحل و رهبر معظم انقلاب باعث می‌شود که انقلاب و نظام روز به روز بیشتر رشد کند و متعالی‌تر شود.

وی با بیان اینکه خبیث‌ترین انسان‌ها دشمن انقلاب هستند، اضافه کرد: امریکا و هم‌دستانش علیه مسلمانان به ویژه ایران هرگونه جنایت توانسته است انجام داده است و امروز به عنوان بزرگترین دشمن جهان اسلام محسوب می‌شوند. دشمنان با هزار دسیسه و توطئه در طول ۴۰ سال قصد خدشه وارد کردن به پیکره نظام را داشتند آنان سعی می‌کنند پیشرفت‌های انقلاب را مخفی کرده یا وارونه جلوه داده و مشکلات را چندین برابر نشان دهند، اما به واسطه وجود رهبری دانا و مردمی حامی انقلاب دسیسه‌ها با ناکامی مواجه شده است.

ایمانی‌مقدم ضرورت توجه به مدیریت رسانه‌ای در کشور و استان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: القای فساد به صورت فراگیر و القای فاسد بودن مدیران دلسوز صحت ندارد، طبق آمار رسمی بانک جهانی درصد فساد در جمهوری اسلامی بسیار کمتر از کشورهای اروپایی و امریکا است. البته همان یک درصد هم برای کشور اهل‌بیت(ع) زیاد است، آنان در ذهن نسل جوان القای فساد فراگیر و بحران‌سازی دارند و از اندک مسئله‌ای سعی دارند موج‌سواری تبلیغاتی داشته باشند.

این مقام مسوول اظهارکرد: با توطئه‌افکنی دشمنان و فتنه‌توزی دشمنان اصل نظام و ولایت‌فقیه، و آرمان‌های اهل‌بیت(ع) و ذهنیت مهدوی انقلاب بیشتر شناخته شده و جایگاه خود را مستحکم‌تر می‌کند. دشمنی افراد قسم‌خورده تمامی ندارد و هزاران هزار توطئه از جریان دولت موقت و بنی‌صدر به عنوان اولین رئیس جمهور گرفته تا توطئه‌های گوناگون را شاهد هستیم و ملت در برابر این فتنه و فشارها خم نشد و نشکست.

وی بیان کرد: امسال چهل و سومین سال پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم و مفاد بیانیه گام دوم در چهل سال دوم به این معنا است که باید تاکتیک خود را عوض کرده و برای رسیدن به قله روحیه جهادی داشته و در این مسیر دشمن‌شناسی قوی باشیم و با وحدت، رفاقت و دوری از تجمل به روحیه انقلابی اوایل پیروزی انقلاب بازگردیم. با بازگشت روحیه جهادی، رقابت بر سر خدمت خواهد بود. مسوولان باید مردمی باشند و درد مردم را درد خود دانسته و برای قشر ضعیف جامعه دلسوزی کنند.

گفتنی است؛ مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان استان مرکزی با شهدا با حضور حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم، مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی، دکتر علی‌اصغر غفاری‌زاده، رییس جهاد دانشگاهی استان، مفتح‌زاده، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، دکتر سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، مهدی رئوفی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی، حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی، رئیس دانشگاه پیام نور استان و جمعی از مسوولان فرهنگی و دانشگاهی در گلزار شهدای اراک برگزار در پایان این مراسم حاضران با اهدای گل به ساحت مقدس شهدا یاد آنان را گرامی داشته و میثاقی دوباره بستند.

منبع: ایکنا مرکزی

کلید واژه ها: انقلاب استان مرکزی دانشگاه مسیر


نظر شما :