رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی خبرداد:

آمادگی ساختارهای موجود برای راه اندازی شعبه پژوهشکده سرطان در استان/پیگیری چندین اقدام فناورانه در جهاددانشگاهی

۰۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۸ کد : ۴۴۱۸۴ معاونت پژوهشی تاپ خبر
دکتر غفاری زاده اظهارکرد: در ساختار موجود مجتمع درمانی جهاددانشگاهی استان مرکزی، همه چیز برای راه اندازی شعبه پژوهشکده معتمد سرطان پستان جهاددانشگاهی در استان مهیاست.
آمادگی ساختارهای موجود برای راه اندازی شعبه پژوهشکده سرطان در استان/پیگیری چندین اقدام فناورانه در جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری زاده رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی در دیدار استاندار مرکزی با رئیس پژوهشکده معتمد سرطان جهاددانشگاهی و مدیرکل دفتر تخصصی علوم پزشکی این نهاد، گفت: در ساختار موجود مجتمع درمانی جهاددانشگاهی استان، همه چیز برای راه اندازی این مرکز آماده است.

وی با بیان اینکه می خواهیم پیشرفته ترین درمان را در استان ارائه دهیم و دورنمای بلندمدت در این عرصه داریم، خواستار همکاری دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص تامین نیروی تخصصی مورد نیاز و کمک به دریافت مجوزهای لازم شد.

پیگیری چندین اقدام فناورانه در جهاد دانشگاهی استان مرکزی  

غفاری زاده با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان مرکزی در دو حوزه قصد ورود دارد و اقدام در این حوزه را آغاز کرده است که یکی از آنها ارائه خدمات در موضوع تعالی جمعیت و دیگری کمک به رفع مشکلات زیست محیطی ناشی از آلودگی هواست، اظهارکرد: جهاد دانشگاهی استان این دو پروژه بسیار مهم را کلید زده است. یکی از اقدامات این نهاد استفاده از باطله های سنگ معادن محلات است که در این شهرستان دپو شده اند. این نهاد با ارائه طرح های علمی کاربردی و دانش بنیان جهت استفاده از این باطله ها در راستای تبدیل آنها به ثروت و ارزآوری برای کشور اقدام کرده است. 

حمایت استانداری مرکزی از پیوستن جهاددانشگاهی استان به شبکه پیشگیری و درمان سرطان پستان

وی با بیان اینکه مصرف این باطله ها باعث می شود اثرات منفی آنها بر خاک منطقه رفع شود، افزود: طرح دیگر پیشنهادی این واحد که مصر بر اجرای آن است و تولید پایلوت آن اتفاق افتاده، در قالب طرح های فناورانه، ارائه راهکاری جهت کاهش آلودگی هوای استان ناشی از مازوت سوزی نیروگاه شازند است. این طرح در حال طی شدن مراحل است و در صورت رفع موانع و تایید در استان با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی تهران قابلیت اجرایی دارد.

غفاری زاده اظهار کرد: مورد دیگری که جهاد دانشگاهی استان مرکزی قصد انجام آن را دارد و می تواند با همکاری جهاد دانشگاهی شهید بهشتی آن را انجام دهد رفع آلودگی های احتمالی پالایشگاه شازند برای آب منطقه و خاک های اطراف است و در صورتی که در این حوزه مشکلی وجود داشته باشد جهاد دانشگاهی این قابلیت را دارد که در این حوزه وارد عمل شود.

استان مرکزی جزو معدود واحدهایی است که دارای مرکز درمان ناباوری است

رئیس جهاددانشگاهی استان خاطرنشان کرد: علاوه بر آنچه گفته شد، یکی از وظایفی که بر عهده جهاد دانشگاهی کشور گذاشته شده ایجاد شبکه درمان ناباروری است که جهاددانشگاهی به عنوان یک مسئولیت اجتماعی آن را به عهده گرفته تا مشکلات کشور و نگرانی مقام معظم رهبری در این خصوص رفع شود. بخشی از این مشکل با کمک به زوجین ناباروری که قصد فرزندآوری دارند قابل رفع است و مجلس این وظیفه را بر عهده جهاددانشگاهی گذاشته است و امید است استان مرکزی با توجه به اینکه جزو معدود واحدهایی است که دارای مرکز درمان ناباروری است و نزدیک به یک دهه است در حال کار در این بخش است، بتواند ظرفیت های بسیار خوب خود را در این راستا اجرایی کند.

منبع: ایسنا مرکزی

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی استان مرکزی


نظر شما :