/جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران/(۹) نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

حرکت در مسیر دانش بنیان و قطع وابستگی به بیگانگان وظیفه ذاتی جهاددانشگاهی است

۰۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۹ کد : ۴۶۶۸۶ معاونت فرهنگی تاپ خبر
آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: وظیفه ذاتی جهاد دانشگاهی، توسعه علمی، مهارت‌افزایی، دانش بنیان حرکت کردن، اشتغال‌آفرینی، تولید ملی و ارتقای آن و قطع هر نوع وابستگی و نیاز به بیگانه است.
حرکت در مسیر دانش بنیان و قطع وابستگی به بیگانگان وظیفه ذاتی جهاددانشگاهی است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در آستانه فرا رسیدن ۱۶ مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در خصوص تنوع و گستردگی خدمات و فعالیت‌های این نهاد انقلابی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی و انقلاب فرهنگی است و بخشی از اهداف متعالی انقلاب فرهنگی در جهاد دانشگاهی تبلور یافت.

جهاددانشگاهی در جهت هدفمندی علم و دانش و توسعه در کشور تاسیس شد

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در جهت هدفمندی علم و دانش و توسعه در کشور تاسیس شد، افزود: جهاددانشگاهی برای بهره‌وری از میوه علم و دانش، توسعه دانش بنیان، احیای تفکر ما می‌توانیم، تفکر خواستن توانستن است و ما باید روی پای خود بایستیم، بنا شد.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه دانشگاه و حوزه باید پاسخگوی نیازهای روز جامعه و پیشرو در خدمات باشند، تصریح کرد: دانشگاه باید چراغ راهنمای زندگی و رشد و پویایی و تحرک و تحول در جامعه اسلامی باشد.

جهاددانشگاهی جهت تحقق آرمان های بزرگ، نقشه راه را ترسیم کند

امام جمعه اراک تصریح کرد: اکنون به نظر می‌رسد تا وصول به قله‌ها و نتایج نهایی هنوز راه طولانی در پیش داریم و جهاددانشگاهی باید عزم و اراده و همت جهت تحقق آرمان‌های بزرگ، برنامه ریزی، اولویت‌بندی و سیاستگذاری انجام دهد و نقشه راه روشن را ترسیم کند و با قدرت و تلاش و مجاهدت همه جانبه راه صد ساله را یک ساله طی کند.

وی ادامه داد: جهاد در راه اولویت‌بندی در کارها، قطع وابستگی، زنجیره‌ای کردن اقدامات، تکمیل حلقه‌های مفقوده، استفاده از ظرفیت‌های کشور، تحول آفرینی و جهادی عمل کردن، روزآمدی، کارآمدی، آینده‌نگری و حرکت در مرزهای علم و دانش و فناوری، پیش بینی نیازها و اقدامات موثر در راه قطع وابستگی و ده‌ها تدبیر و سیاست و نقشه راه دیگر می‌تواند پشتوانه و راهنمای شایسته‌ای برای جهاد دانشگاهی بلکه برای مراکز علمی تحقیقاتی و نوآوری، فناوری و پیشرفت و خوداتکایی و حضور در عرصه‌های علمی و فنی منطقه و جهان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای استفاده مناسب از این دستاوردها در سطح کشور و استان پیشنهاد می‌کنید، گفت: در صورتی که زحمات و خدمات ارائه شده، تامین کننده نیازها باشد و با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب و هزینه معقول و قابل رقابت ارائه شود، قطعا کشور باید قدرشناس باشد و نیز زمینه ارائه منطقه‌ای و جهانی خدمات نیز هموار شود و حمایت‌های لازم اعتباری، بانکی، اجتماعی و مردمی از آنها نیز باید صورت پذیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که جهاددانشگاهی به عنوان نهادی دانش‌بنیان و نوآور چه نقشی می‌تواند در تحقق شعار سال ایفا کند، گفت: وظیفه ذاتی جهاد، توسعه علمی، مهارت افزایی، دانش‌بنیان حرکت کردن، اشتغال‌آفرینی، تولید ملی و ارتقای آن و قطع هر نوع وابستگی و نیاز به بیگانه است.

بنده از ابتدای تاسیس جهاددانشگاهی همواره حامی برادران عزیز جهاد بوده و هستم

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در خصوص نحوه تعامل و ارتباط خود با جهاددانشگاهی، گفت: بنده از ابتدای تاسیس جهاددانشگاهی همواره حامی برادران عزیز جهاد بوده و هستم و در بودجه‌ها، سفارش‌ها در زمان جنگ تحمیلی و شروع کارهای جهادی نظیر جهاددانشگاهی صنعتی شریف یا اعتبار مربوط به نانو و بایو و مانند آن، حمایت از تولیدات دانش بنیان، تاسیس انجمن فناوری شیخ بهایی در مجلس چهارم، حمایت از دفتر فناوری ریاست جمهوری، ایجاد ردیف و حمایت از آنها، انجام وظیفه کرده ام.

این مقام مسئول در پایان در گفت وگو با ایسنا، تاکید کرد: امروز نیز همچون گذشته آماده‌ام تا از تمامی ظرفیت‌ها جهت قطع وابستگی، تامین نیازها، حمایت از کارهای ابتکاری، خلاقیت و نوآوری در تمامی واحدهای استان و شرکت‌های دانش‌بنیان و جهاددانشگاهی و تمامی واحدهای ارزشمند استان و کشور انجام وظیفه کنم.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی دانش بنیان استان مرکزی


نظر شما :