صدور بیش از ۲ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان مرکزی

۳۰ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۲ کد : ۵۱۸۸۹ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
از ابتدای امسال ۲ هزار و ۳۵۵ مجوز مشاغل خانگی در استان مرکزی صادر شده است.
صدور بیش از ۲ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ جمشید امیدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در این باره افزود: ۲ هزار و ۳۵۵ مجوز معادل ۱۰ درصد مجوزهای صادر شده از ابتدای امسال تاکنون انجام شده است.

وی اظهار کرد: متقاضیان و جویندگان شغل برای بهره‌گیری از وام مشاغل خانگی می توانند به سایت مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون استان مرکزی ادامه داد: در سامانه مشاغل خانگی ۶۲۲ رشته تعریف شده که هر فرد می‌تواند بر اساس تجربه خود و بدون هیچ هزینه‌ای یک رشته انتخاب و اطلاعات را وارد کند.

امیدی اضافه کرد: ۵۹۳ رشته مشاغل خانگی ثبت محور است که بلافاصله متقاضیان می‌توانند مجوز دریافت کنند و از وام این مشاغل با نرخ چهار درصد بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: تسهیلات خوبی به استان مرکزی برای مشاغل خانگی و خرد معادل ۷۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته که ۳۵ درصد آن امسال تخصیص یافته است.

گفتنی است؛ طرح ملی مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی در حال اجراست.

کلید واژه ها: مشاغل خانگی استان مرکزی تعاون


نظر شما :