برگزاری نشست هم اندیشی افتتاح پارک ملی علوم و فناوری های نرم در استانداری مرکزی

۰۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۸ کد : ۱۳۶۲۹ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
 نشست هم اندیشی در راستای افتتاح پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی، جمعی از مدیران کل استانداری مرکزی و مدیر ستفا مرکزی۶ آذرماه در استانداری مرکزی برگزار شد.
برگزاری نشست هم اندیشی افتتاح پارک ملی علوم و فناوری های نرم در استانداری مرکزی

 

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی؛ سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در این نشست، اظهارکرد: جهاددانشگاهی در سطح کشور همواره در عرصه ‌های مختلف فعالیت داشته و اثربخشی خود را به اثبات رسانده است.

وی برهمکاری دوجانبه استانداری مرکزی و جهاددانشگاهی در راستای افتتاح پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی در استان اعلام آمادگی کرد.

مسعود شهرجردی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در ادامه ضمن تشریح وظایف پارک ملی علوم و فناوری های نرم، به اسناد بالادستی و سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فرهنگ اشاره کرد.

وی ایجاد زمینه های لازم در راستای توسعه مفهوم کارآفرینی در حوزه هنر و علوم انسانی و تقویت اشتغال پایدار در این حوزه، تلاش در راستای تقویت افتصاد ملی از طریق ترویج و تقویت صنایع فرهنگی، بهبود زیرساخت های توسعه، تجاری سازی، حمایت مادی و معنوی از فرایند تبدیل ایده به محصول و افزایش سهم تولیدات فرهنگی در GDPکشور، کمک به کاربردی کردن دستاوردهای علمی و دانشگاهی به ویژه در حوزه علوم انسانی و هنر و توسعه مفهوم اتاق های فکر میان رشته ای درحوزه های علوم انسانی، هنر و فناوری اطلاعات و سایر رشته های دانشگاهی مرتبط  را از اهداف راه اندازی پارک علوم وفناوری نرم و صنایع فرهنگی عنوان کرد.

 شهرجردی بهره گیری از توانمندی های بالای حوزه فرهنگ، هنر و فناوری های نوین، تقویت خوش بینی و استقلال فرهنگی با رویکرد انقلابی در بین جامعه به ویژه جوانان، همگرایی موضوعات مختلف حوزه علوم انسانی در راستای ارزش آفرینی، تولیدات فرهنگی و ثروت آفرینی، تولید کالاهای فرهنگی مفید، تحقق اهداف کلان و اهداف بخشی نظام علم، فناوری و نوآوری کشور، حمایت از نخبگان علمی، فرهنگی و هنری کشور و بهره مندی از توان و ظرفیت آنان برای توسعه کشور و پیشتازی در اقتصاد فرهنگ و دانش بنیان و افزایش تولید و صادرات محصولات و خدمات تولید شده در این بخش را از موارد مهم افتتاح پارک ملی صنایع نرم بیان کرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان همچنین از جمله ضرورت های افتتاح پارک ملی صنایع نرم به تغییر نظام فکری دانشگاه ها به سمت پژوهش محوری مبتنی بر فناوری، نوآوری و کارآفرینی در حوزه فناوری های نرم و هو یت ساز، گسترش ارتباطات بین المللی در حوزه فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی و زیرساختی مطمئن در تجاری سازی محصولات شرکت های خلاق فعال در حوزه فناوری های نرم و صنایع فرهنگی اشاره کرد.

فاطمه غنی پور مدیر سازمان فناوری و تجاری سازی اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان نیز در ادامه خاطرنشان کرد: چشم انداز پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در افق پنج ساله یکی از سه قطب اصلی تولید محصولات خلاق فرهنگی و رسانه ای در سطح آسیا وسرآمد و ممتاز در عرصه تجاری سازی محصولات فناورانه و خلاق فرهنگی خواهد بود.

وی اظهارکرد: فناوری های فرهنگی پیش قراولان عرصه توسعه اقتصاد فرهنگ اخلاق و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بر پایه گسترش فناوری و کسب و کارهای خلاق و فرهنگی می باشند.

این مقام مسئول در پایان ظرفیت سازی برای اشتغال دانش بینان و خلاق فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه رشته های علوم انسانی، هنر و فناوری اطلاعات، تامین زیرساخت های لازم برای توسعه کارآفرینی فرهنگی و حمایت از فعالیت های دانش بنیان و خلاق، ایجاد تعامل موثر میان اندیشمندان و محققان حوزه علوم انسانی با هنرمندان و تولیدکنندگان محصولات فرهنگ و رسانه ای، حمایت از تجاری سازی فناوری های نرم مبتنی بر دستاوردهای علمی و پژوهشی، جلب حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه صنایع فرهنگی و خلاق، ثروت آفرینی برای پارک از طریق ارز تولیدشده در شرکت های زایشی، ایجاد کنسرسیوم های داخلی و خارجی جهت افزایش سهم ایران از اقتصاد درمنطقه آسیا و ایجاد هلدینگ بین المللی صنایع خلاق از مامویت های پارک ملی علوم وفناوری های نرم وصنایع فرهنگی بیان کرد.


نظر شما :