طرح «کانون اشتغال و کارآفرینی مساجد» توسط جهاددانشگاهی استان مرکزی اجرا می شود

۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۸:۲۷ کد : ۱۹۴۱ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
طرح «کانون اشتغال و کارآفرینی مساجد» توسط جهاددانشگاهی استان مرکزی اجرا می شود

طرح راه اندازی کانون اشتغال و کارافرینی مساجد"در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی توسط سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی استان مرکزی  ارائه و دفاع شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، در این سید علی آقازاده استاندار استان مرکزی دستور ارجاع به کارگروه های تخصصی جهت بررسی و کارشناسی شدن  این طرح جهت اجرایی نمودن را صادر کرد.

 بختیاری فرماندار شهر اراک هم ضمن تقدیر از جهاددانشگاهی استان مرکزی اعلام کرد: کلیه دستگاههای اجرایی موظف به همکاری جهت اجرایی کردن طرح فوق  به منظور کاهش بیکاری و افزایش اشتغال مولد و پایدار هستند.

مهندس محمدرضا آقاجانی از اساتید کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی استان مرکزی هم در این شورا گفت: یکی از زیربنایی‌ترین ساز و کار‌های توسعه اجتماعی شهر، توانمندسازی عموم شهرنشینان با استفاده از امکانات، فضا‌های باز و عمومی شهر نظیر کتابخانه‌ها، فرهنگسراها، مساجد، پارک‌ها و ... در قالب کانون‌ها، باشگاه‌ها و تشکل‌های مردمی است.

وی اظهار کرد: کانون‌های اشتغال و کارآفرینی بر اساس تعریف، به محیط یا کانونی اطلاق می‌شود که گروهی از افراد جامعه با یکدیگر در تعامل بوده و در جهت ایجاد و پیشرفت ایده‌ها و فرصت‌ها برای حصول منـافع اقتصـادی و اجتمـاعی تلاش می‌کنند.

آقاجانی در ادامه به تشریح اهداف اصلی طرح یاد شده پرداخت و تصریح کرد: کمک به کاهش بیکاری و افزایش اشتغال مولد و پایدار و پر رنگ شدن نقش مساجد در امور اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از اهداف اصلی هستند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: اهداف فرعی مشتمل بر تشکیل هسته‌های کارآفرینی محلی، تقویت و توسعه مهارت‌های کارآفرینی، کمک به تجاری‌سازی ایده‌های خلاق و نوآورانه، کمک به گردش بهینه و مناسب ثروت و سرمایه در جامعه، کمک به شناسایی افراد خلاق، نوآور و مبتکر در سطح محلات، توسعه و گسترش فرهنگ اشتغال و کارآفرینی میان محلات، افزایش پیوند و هم‌افزایی اجتماعی و تعاون میان ساکنان محلات، بهره‌برداری بهینه از پتانسیل‌های اشتغال و کارآفرینی محلات مختلف، فراهم‌آوردن بستری مناسب جهت ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک، بهره‌مندی افراد تحت پوشش از فرصت‌های برابر و آماده‌سازی آن‌ها برای ورود به بازار کار است.


نظر شما :