برگزاری نشست توجیهی طرح ملی مشاغل خانگی در فرمانداری دلیجان

۲۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵ کد : ۲۰۱۸۸ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
 نشست توجیهی طرح توسعه ملی مشاغل خانگی در استان مرکزی، ۲۳ تیرماه با حضور مدیر ستفا مرکزی، کارشناسان طرح و جمعی از بانوان هنرمند دلیجان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
برگزاری نشست توجیهی طرح ملی مشاغل خانگی در فرمانداری دلیجان

بر اساس این گزارش؛ فاطمه غنی پور مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی در این نشست با تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، افزود: مشاغل یا کسب و کار خانگی در قالب یک طرح کسب و کار بدون ایجاد مزاحمت و در کمال آرامش در واحد مسکونی شکل می گیرد  که در نهایت منجر به تولید کالای قابل عرضه به بازار می شود.

وی اذعان کرد: توانمندسازی زنان به­ عنوان نیمی از افراد جامعه و نقش تعیین­کننده آنها در توسعه پایدار از جمله موضوعاتی است که در حال حاضر از نظر تئوری و کاربرد به آن توجه می شود.

غنی پور ادامه داد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از طرح‌ های حمایتی حوزه اشتغال است که با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای در سال جاری اجرا می ‌شود.

مدیر اجرایی این طرح با اشاره به اینکه منظور از مشاغل خانگی این است که محصولاتی در خانه تولید و در بیرون به فروش برسد، افزود: الگوی توسعه مشاغل خانگی بر سه پایه شناسایی مزیت منطقه و فرصت‌های هر منطقه، توانمندسازی متقاضی و اتصال به بازار قرار گرفته است.

شایان ذکر است در پایان این نشست توجیهی، مصاحبه و استعدادسنجی بانوان هنرمند شهرستان دلیجان در راستای اجرای طرح ملی مشاغل خانگی انجام شد.


نظر شما :