تمدید مجوز فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی شهرستان محلات و نیم ور

۳۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۵ کد : ۲۰۴۳۱ معاونت پژوهشی تاپ خبر
از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری مجوز فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی شهرستان محلات و نیم ور تمدید شد.
تمدید مجوز فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی شهرستان محلات و نیم ور

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، شهرجردی رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی و سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی محلات و نیم ور در گفت و گو با روابط عمومی عنوان کرد: کمیسیون پژوهش و فناوری شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی به دلیل فعالیت های کمی و کیفی با تمدید مجوز یک ساله مرکز رشد واحدهای فناور محلات و نیم ور موافقت کرده است.

وی افزود : مرکز رشد واحدهای فناور محلات و نیم ور در سال 1393 با اخذ مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شهر نیم ور تأسیس گردید. در اسفند ماه سال 1396 با افتتاح دفتر این مرکز در شهر محلات  فعالیت خود را گسترش داد ، این مرکز ارائه دهنده خدمات و ابزارهای مطمئن به کارآفرینان، واحدهای فناور نوپا و جوان در طول دوره شروع فعالیت آن­ها برای تبدیل نوآوری ­ها و دستاوردهای تحقیقاتی‌شان به محصولات دارای توجیه اقتصادی در زمینه های مختلف می‌باشد.

شهرجردی استراتژی اصـلی مرکز رشد، ارائه دامنــه وسیـع و متنوعی از امکانات، خدمات و فرآیندهایی بیان کرد که به افزایش ضریب موفقیت واحدهای فناور، در آغاز فعالیت آن­ها کمک می‌کند و رشد واحدهایی را که دارای پتانسیل لازم برای تبدیل به مولدهای کار هستند، را تسریع می‌نماید.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در ادامه گفت : بازار هدف و مخاطبین مرکز رشد شخصیت‌های حقیقی و حقوقی فعال در زمینه‌های مرتبط با صنایع معدنی (با تاکید بر صنعت سنگهای تزیینی و نما)، صنایع کشاورزی (با تاکید بر گل وگیاهان زینتی و پرورش ماهیان زینتی) و فناوری اطلاعات (از قبیل نرم افزار، سیستم‌های اطلاعاتی، شبکه، نرم افزارهای فرهنگی، هوش مصنوعی، تجارت الکترونیک)می‌باشد.

شایان ذکر است که واحد های فناور دارای هویت حقوقی مستقل از مرکز رشد بوده که با توجه به اساسنامه و یا سایر اسناد قانونی در زمینه ی تحقیقات کاربردی و توسعه ای، طراحی، مهندسی، انتقال فناوری، ارائه خدمات تخصصی و فعالیت در جهت تجاری کردن نتایج تحقیقات فعالیت می نماید.


نظر شما :