برگزاری کارگاه آموزشی میناکاری و فیروزه ­کوبی در راستای اجرای طرح توسعه ملی مشاغل خانگی استان مرکزی

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۳ کد : ۲۱۴۱۱ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال
با حضور جمعی از بانوان متقاضی طرح ، کارگاه آموزش تخصصی فیروزه کوبی و میناکاری جهت توانمندسازی این قشر، ۱۴ مردادماه در شهر داوودآباد اراک برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی میناکاری و فیروزه ­کوبی در راستای اجرای طرح توسعه ملی مشاغل خانگی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی؛ فاطمه غنی پور مدیر ستفا مرکزی در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی تصریح کرد: کارفرمای طرح ملی مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  محسوب می شود و مجری طرح نیز جهاددانشگاهی است که همزمان در سراسر کشور در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه این طرح موجب پایدارسازی مشاغل، شبکه سازی، اتصال به بازار و هدفمندی فعالیت‌های توانمند می‌شود، افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته، دوره های آموزشی جامعه هدف این طرح در نهایت دقت و نظم برگزار خواهد شد و پس از آن با هدایت پشتیبانان طرح، افراد با تیم سازی و ارتباط با بازار کار به فعالت خواهند پرداخت.  

مدیر اجرایی طرح خاطرنشان کرد: فیروز کوبی یکی از رشته های صنایع دستی است که بر روی زیرساخت های از نقره، مس و برنز و برنج انجام می شود.کاربرد فیروزه کوبی در قاب، آیینه شعمدان، گلدان و شکلات خوری بسیار مرسوم و مورد توجه است و هرچه ظرف فیروزه‌کوبی شده پرکارتر باشد و قطعات سنگ منظم تر در کنار یکدیگر نصب شده باشد،کار دارای ارزش هنری بیشتری است


نظر شما :