پیوستن زوح پیشکسوت هنرمند صنایع دستی استان مرکزی به طرح ملی مشاغل خانگی

۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۰ کد : ۲۵۳۲۱ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال
در راستای اجرای طرح ملی مشاغل خانگی، استاد امیر منصور احمدی و مهین بدیعی زوج پیشکسوت هنرمند صنایع دستی استان مرکزی به این طرح ملی پیوستند.
پیوستن زوح پیشکسوت هنرمند صنایع دستی استان مرکزی به طرح ملی مشاغل خانگی

 بر اساس این گزارش؛ طرح ملی مشاغل خانگی به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری جهاد دانشگاهی استان مرکزی در حال اجراست.

استاد امیر منصور احمدی و مهین بدیعی زوج پیشکسوت هنرمند صنایع دستی استان حدود ۴۰ سال  است که کارگاه تولیدی و آموزشی صنایع دستی در رشته منبت و کنده کاری و قلمزنی روی چوب، سنگ، فلز، سفال و ساخت مجسمه و تندیس و کاشی برجسته و... در اراک را تاسیس نمودند و از هنرمندان برجسته در زمینه تولید و آموزش و دارای آثار موزه ای در موزه ها و اماکن متبرکه می باشند.

استاد امیر منصور احمدی، مبتکر ابداعی سبک «سماع قلم» که توسط وزارت میراث فرهنگی کشور ثبت ملی شده است همچنین کنده کاری روی فلز برنج به سبک سماع قلم  بوده اند این کتیبه ها برای اولین بار بصورت برجسته با حفظ اصول خوشنویسی کنده کاری شده اند که این نمونه‌ها بر ضریح امامزاده محمد عابد(ع)برادر امام رضا(ع) نصب شده اند و کتیبه سنگی صلوات خاصه امام رضا(ع) اثر ارزنده کتیبه ای سنگی از جنس مرمر سفید است که نور از آن عبور کرده و جلوه زیبایی به خطوط می بخشد


نظر شما :