برگزاری کارگاه آموزشی "سلامت و مقابله با فساد اداری"

۰۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۲ کد : ۲۷۸۰ اخبار عمومی تاپ خبر
مسعود شهرجردی سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی در حاشیه این کارگاه آموزشی عنوان کرد : هدف از برگزاری این برنامه، را در راستای اجرا و عملیاتی کردن سیاستهای کلی اصلاح نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری  حضرت آیت الله خامنه ای و برنامه های ابلاغی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و تقویت سلامت نظام اداری به منظور دستیابی به راهکارهای اجرایی برنامه ارتقاء سلامت نظام اداری، پیشگیری و مبارزه با فساد ، افزایش هماهنگی و انسجام است.
برگزاری کارگاه آموزشی "سلامت و مقابله با فساد اداری"

 

 

کارگاه آموزشی "سلامت و مقابله با فساد اداری"  در راستای برنامه های ابلاغی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی  با حضور سرپرست و اعضای جهاد دانشگاهی استان مرکزی در روز چهارشنبه 2 مهرماه در سالن جلسات واحد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، مسعود شهرجردی سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی در حاشیه این کارگاه آموزشی عنوان کرد : هدف از برگزاری این برنامه، را در راستای اجرا و عملیاتی کردن سیاستهای کلی اصلاح نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری  حضرت آیت الله خامنه ای و برنامه های ابلاغی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و تقویت سلامت نظام اداری به منظور دستیابی به راهکارهای اجرایی برنامه ارتقاء سلامت نظام اداری، پیشگیری و مبارزه با فساد ، افزایش هماهنگی و انسجام است.

وی افزود: علاوه بر آن انجام نظارت ، ایجاد واحد رسیدگی و پاسخگویی به شکایات، وجود وب سایت بروز در راستای شفاف سازی امور و نیز دریافت پیشنهادات و انتقادات از رویکردهای مهم این نهاد انقلابی در زمنیه سلامت اداری و مبارزه با فساد است.
سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی : آگاهی بخشی به کارکنان سازمان بعنوان اصلی ترین بخش پیشگیری از وقوع جرم مطرح است که این مهم، ضمن جلوگیری از تحمیل هزینه های اضافی به سازمان، حفظ و صیانت افراد شاغل را در پی خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به آموزه های دینی و توصیه های دین مبین اسلام، سلامت اداری و عملکرد شفاف همواره یکی از دغدغه های مدیران ارشد سازمان های بزرگ در کشور ما بوده و از حساسیت دو چندانی برخوردار است. در این راستا کشورهای پیشرفته دنیا نیز سعی دارند با الگو برداری از نکات کلیدی دین اسلام که بر اساس اخلاق پی ریزی شده، به خوبی آن را در سیستم های اداری خود جاری کنند.

شایان ذکر است در این  کارگاه آموزشی ، دکتر مجتبی آل یاسین مدیرکل حراست استانداری مرکزی به عنوان مدرس حضور داشتند و  به مباحثی که از جمله بیان مصادیق تخلفات اداری ، تنبیهات ، تعاریف فساد، رابطه سلامت اداری و فساد اداری، دلایل بروز فساد اداری، پیامدهای فساد و مبانی حقوقی و قانونی مبارزه با فساد اداری پرداخته شد.

 

 


نظر شما :