به همت مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان مرکزی؛

رویداد "تازه شو" با محوریت فناوری مد و لباس در اراک برگزار شد

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۴ کد : ۲۹۷۹۲ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
رویداد "تازه شو" با محوریت فناوری مد و لباس در حوزه صنایع خلاق فرهنگی به همت مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار شد.
رویداد "تازه شو" با محوریت فناوری مد و لباس در اراک برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، فاطمه محرمخانی کارآفرین و مدیر و موسس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای ارمغان در این رویداد که به همت مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان برگزار شد، هدف از تاسیس آموزشگاه را آموزش صحیح مهارت و کمک به شروع کار برای جوانان عنوان کرد و گفت: هدف این است که هنرجویان با یادگیری مهارت و کسب  کار در حوزه پوشاک، کاری را راه اندازی کنند.

وی افزود: ابتدای فعالیت، تولید چادرهای آستین دار را طراحی کردم که در نمایشگاه‌های متعدد در کشور عرضه شد، اما متاسفانه در شهرهای زیارتی و شهرهای جنوب کشور چادرهای طراحی شده توسط بنده، کپی شده و با نام تجاری دیگری به فروش می‌رسید.

محرمخانی اضافه کرد: با وجود این قبیل شکست ها در مسیر راه، از آنها درس گرفته و با وجود یاس و ناامیدی غیرقابل توصیف، عقب نشینی نکردم و در نهایت به موفقیت های زیادی از جمله همکاری با تولیدکنندگان پوشاک و مزون داران کشور دست پیدا کردم.

وی ادامه داد: صنعت پوشاک در ایران بسیار پررونق است و افراد زیادی در این زمینه فعالیت دارند، پوشاک یکی از نیازهای اساسی انسان است که اهمیت آن غیرقابل انکار است. مهمترین عامل در این شغل، داشتن خلاقیت و مهارت در طراحی و شناخت اندام و پارچه است، در کنار اینها شاید بتوان مهمترین عامل موفقیت را برای یک خیاط، تجربه دانست.

محرمخانی بیان کرد: در حال حاضر مراجعه افراد خصوصا افراد تحصیل کرده برای فراگیری این حرفه نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و از این رو می توان دریافت که این شغل به عنوان یک کسب و کار درآمدزا در نظر گرفته شده و برای برخی افراد یک کالای باارزش و لوکس محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: یک تولیدکننده موفق باید با چالش های بازار کار آشنا باشد و برای تولید در حیطه مد و لباس، شناسایی انواع پارچه و چرخه رنگ را مورد توجه قرار دهد. شناسایی بازار هدف و نیازهای بازار، بسته بندی شکیل، سیاست کار درست و صداقت و جلب اعتماد مشتری و داشتن نام تجاری برای کالاهای تولیدی در کار نیز باید همواره در دستور کار تولیدکنندگان باشد.

مهدیه آرمانفر کارآفرین و صاحب برند میمبو نیز در این رویداد گفت: برند میمبو در زمینه طراحی و تولید پوشاک کودک و عرضه به بازار تهران و چند شهرستان دیگر در سراسر کشور فعالیت دارد که ۵ نفر نیروی مستقیم و ۶ نیروی غیرمستقیم در این شرکت فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی هدفمند و تلاش برای رفع موانع  و عدم عقب نشینی و تبدیل تهدیدها به فرصت از جمله عوامل موفقیت در این مسیر بوده است. بزرگترین مانع موفقیت ها ترس از شکست است که باید بر این ترس غلبه کرد، جرات مقابله با ترس ها آموختنی است.

آرمانفر ادامه داد: اشتباهات و شکست ها، پله های صعود و یادگیری هستند و هیچ فرد موفقی بدون طی کردن این پله ها به مقصد نرسیده است.

سحر اسکندری کارآفرین و صاحب برند تار و پود نیز که حرفه خود را از سال ۹۵ آغاز کرده با بیان اینکه مسیر شغلی باید منطبق بر استعدادها و خاستگاه درونی باشد، اضافه کرد: مرور تجربه های دوران کودکی می تواند در این مسیر موفقیت آفرین باشد چرا که در کودکی دغدغه پول وجود ندارد و می توان استعدادها را کشف کرد.

وی ادامه داد: مهم نیست چند نفر در این مسیر شما را تشویق می‌کنند بلکه مهم این است بتوان با تمام محدودیت ها  و مشکلات به راه ادامه داد.

مهشید قناتی متخصص و منتور فناوری مد نیز در پایان این رویداد در جمع بندی مباحث مطرح شده به تشریح فعالیت ها و موفقیت های فعالیت خود پرداخت و گفت: با توجه ویژه به خلاءها و کمبودها و فرصت های زمانی پیش‌رو می‌توان به ایده های جدید دست پیدا کرد.


نظر شما :