در رویداد "تازه شو" مطرح شد؛

بهره گیری از توان تیمی؛ عنصری مهم برای اقدامات کارآفرینانه/ایده خوب به تنهایی کارساز نیست

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۹ کد : ۳۰۰۵۵ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
مدیرعامل شرکت دانش بنیان آریافناوران آرتابینش اظهارکرد: در فرایند اقدامات کارآفرینانه تیم سازی و بهره گیری از توان تیمی عنصری بسیار مهم و اساسی است و می تواند افراد را به درصدهای بالاتری از موفقیت برساند
بهره گیری از توان تیمی؛ عنصری مهم برای اقدامات کارآفرینانه/ایده خوب به تنهایی کارساز نیست

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ لیلا صالحی مدیرعامل شرکت نرم افزاری هونام مهارت در رویداد تازه شو از مجموعه رویدادهای کارآفرینی برنامه شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان که به همت مرکز نوآوری جهاد دانشگاهی استان انجام شد، اظهار کرد: ایده خوب به تنهایی نمی تواند عامل موفقیت یک کسب و کار باشد. بسیاری از افراد ممکن است همزمان با هم در کشور به یک ایده فکر کنند ولی کسی برنده است که ایده را به صورت کامل به اجرا دربیاورد. در واقع افرادی که ایده را اجرا می کنند و می توانند آنرا تا پایان پیش ببرند و به نتیجه مورد نظر برسند بسیار کم هستند.


وی با بیان اینکه عامل موثر در موفقیت کسب و کار، پیگیری مستمر ایده است، افزود: شفافیت در تیم سازی و برخورداری از همفکری یک مشاور مناسب در فرایند کسب و کار نیز از اصولی است که باید به آنها توجه شود. در واقع امور وقتی به صورت تیمی به انجام می رسد، نتایج بخش تر هستند.


صالحی با بیان اینکه امروزه استفاده سازمان ها و شرکت ها از بستر فناوری اطلاعات در مسیر پیشبرد اهداف سازمان، امری ضروری است، اظهارکرد: فناوری اطلاعات امروزه در جای جای زندگی افراد رسوخ پیدا کرده و ارائه بسیاری از خدمات و فروش بسیاری از محصولات در این بستر انجام می پذیرد، بر این اساس بسیاری از کارآفرینان و کسانی که علاقمند به راه اندازی کسب و کار جدید هستند این بستر را برای فعالیت خود برمی گزینند.


محمدرضا اسدی مدیرعامل شرکت دانش بنیان آریافناوران آرتابینش نیز در این رویداد با اشاره به اهمیت توجه به فناوری در دنیای امروز افزود: امروزه فناوری به جزء بسیار مهمی از فرایند صنعتی شدن تبدیل شده و هر صنعتی که با فناوری گره نخورد دچار مشکل می شود.


وی با اشاره به رشد بکارگیری فناوری اطلاعات در عرصه های مختلف گفت: در فرایند اقدامات کارآفرینانه تیم سازی و بهره گیری از توان تیمی عنصری بسیار مهم و اساسی است و می تواند افراد را به درصدهای بالاتری از موفقیت برساند.


اسدی با اشاره به اهمیت ایده پردازی و تلاش برای رشد ایده و رفع نواقص و ایرادات آن، تصریح کرد: برخی افراد از بیان ایده های خود واهمه دارند. در واقع آنها نگران هستند که دیگران ایده شان را کپی برداری کرده یا اجرا کنند و ایده از دستشان برود، گرچه این نگرانی تا حدودی قابل قبول است، اما از آنجا که طرح ایده با افراد صاحبنظر باعث رفع ایرادات آن می شود، باید این ریسک را انجام داد، البته در عین حال باید تمهیداتی برای محافظت از مالکیت افراد بر ایده خود اندیشیده شود که افراد بتوانند بدون نگرانی ایده های خود را مطرح کرده و درخصوص آنها با مشاوران و افراد با تجربه گفتگو و مشورت کنند.


 محسن محمدی رئیس هیات مدیره شرکت آریان نگار خرداد نیز با تاکید بر لزوم مطالعه و تحقیق در حوزه ایده های جدید اظهار کرد: در خصوص ایده های موفق و موفقیت در اجرای ایده ها نکات زیادی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرند. برای مثال باید دانست که هر ایده ای نمی تواند موفق باشد پس باید ابعاد مختلف ایده ای که در ذهن داریم را سنجیده و سپس برای اجرای آن اقدام کنیم.


این مقام مسوول در پایان مدیریت زمان در اجرای ایده را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: نکته مهم دیگر در فرایند اجرای ایده ها توجه به نحوه قیمت گذاری بر روی محصولات و خدمات است.


نظر شما :