مدیرکل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد:

آزمایشگاه ژنتیک جهاددانشگاهی؛ مرکز علمی تخصصی/همکاری بهزیستی و جهاددانشگاهی در حوزه پیشگیری از معلولیت ها

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۸ کد : ۳۰۲۹۸ معاونت پژوهشی تاپ خبر
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: آزمایشگاه ژنتیک جهاد دانشگاهی یک مرکز علمی تخصصی است و ما می توانیم در حوزه فعالیت هایی که در رابطه با پیشگیری از معلولیت ها به انجام می رسانیم، با اساتید مجرب این مرکز تعامل داشته باشیم.
آزمایشگاه ژنتیک جهاددانشگاهی؛ مرکز علمی تخصصی/همکاری بهزیستی و جهاددانشگاهی در حوزه پیشگیری از معلولیت ها

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در حاشیه جلسه با مسئولان جهاد دانشگاهی استان که با محوریت خدمات آزمایشگاه ژنتیک این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه مشترکی که با حضور سرپرست جهاد دانشگاهی استان و مسئولان مجموعه درمانی این نهاد برگزار شد، به موضوع خدمات آزمایشگاه ژنتیک در استان پرداخته شد که با توجه به اینکه تاکنون استان مرکزی از وجود چنین مرکزی بی بهره بوده است، قطعا گام برداشتن جهاد دانشگاهی در راستای راه اندازی این آزمایشگاه ارزشمند و بسیار مثمر ثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه می تواند مشکلات بسیاری از مددجویان سازمان بهزیستی را رفع کند، افزود: در شرح وظایف مشاوره ژنتیک سازمان بهزستی عنوان شده است که مددجویانی که دارای مشکلات خاص ژنتیکی بوده یا دارای فرزند معلول هستند و در واقع به نوعی معلولیت در خانواده آنها وجود دارد می بایست از مشاوره ژنتیک برخوردار شوند، از طرفی این افراد نیازمند آزمایش های تخصصی در حوزه ژنتیک هستند.

امینی با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی از نظر مالی افراد ضعیف و بی بضاعتی هستند، اظهار کرد: حضور این آزمایشگاه در استان می تواند در بحث صرفه اقتصادی برای سازمان و مددجویانی که نیاز به این خدمات دارند، موثر واقع شود.

وی تاکید کرد: آزمایشگاه ژنتیک پزشکی یک مرکز علمی تخصصی است و ما می توانیم در حوزه فعالیت هایی که در رابطه با پیشگیری از معلولیت ها به انجام می رسانیم، با اساتید مجرب این مرکز تعامل داشته باشیم و ارتقای سطح آموزش ها و آگاه سازی در حوزه پیشگیری از معلولیت ها را در استان با کمک این صاحبنظران پیگیری کنیم.

امینی با بیان اینکه بهزیستی در حوزه مشاوره ژنتیک اعتباراتی دارد و با پزشکانی که علاقمند به فعالیت در این حوزه هستند در قالب چهار مرکز مشاوره ژنتیک خود همکاری می کند، گفت: درصدی از اعتباراتی که سازمان بهزیستی به استان ها اختصاص می دهد در حوزه هزینه آزمایشات تخصصی است که برای افرادی که به نوعی مددکاری می شوند و خانواده خاص بهزیستی هستند، صرف می شود.

این مقام مسوول همکاری بهزیستی و جهاد دانشگاهی در راستای کمک به ارتقای آگاهی ها در حوزه پیشگیری از معلولیت ها را از دستاوردهای این جلسه عنوان کرد و افزود: درصد زیادی از آزمایشات مددجویان بهزیستی در این مرکز انجام خواهد شد و این امر به ارتقای آزمایشگاه ژنتیک جهاد دانشگاهی کمک خواهد کرد.

منبع: ایسنا مرکزی


نظر شما :