سرپرست مرکز رشد فناوری سلامت ابن سینا بیان کرد:

مخاطب پسندی اخبار منفی در جامعه/منبع اخبار مثبت باشید

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۵ کد : ۳۰۸۲۱ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
سرپرست مرکز رشد فناوری سلامت ابن سینا گفت: برای پرهیز از نگرش منفی نسبت به پیرامون باید تلاش کرد تا منبع اخبار مثبت باشید.
مخاطب پسندی اخبار منفی در جامعه/منبع اخبار مثبت باشید

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ رضا شاهین‌فرد سرپرست مرکز رشد فناوری سلامت ابن سینا در سلسله رویدادهای کارآفرینی مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی استان که در قالب رویداد تازه شو و با محوریت "سلامت" برگزار شد، به وجه تمایز انگیزش و نگرش پرداخت و اظهارکرد: انگیزش مانند سیلی است که همراه با آبادانی متاثر از بارندگی، موجب ویران شدن و تخریب ابنیه می‌شود، ولی در صورتی که آمادگی در برابر سیل داشته باشیم می‌توان از نقش هدایتگری سیل برای عمران و آبادانی استفاده کرد. اگر انگیزش در بین جوانان هدایت نشود؛ قطعا ویرانگر و مخرب خواهد بود. مفهوم نگرش هم مانند بارندگی بهاری است که موجب سرسبزی و لطافت هوا می‌شود.

وی بیان کرد: ورود به مقوله نگرش متصور کننده یک تفکر ذهنی است، چرا که نگرش منطبق با دیدگان و بهره‌گیری از حواس انسان است. باید مراقب گفتار و کردار بود تا تبدیل به عادت نشود، چراکه این عادت‌ها هستند که رفتار انسان را شکل می‌دهند، باید مراقب شخصیت بود، چرا که سرنوشت انسان براساس شخصیت ساخته می‌شود.

شاهین‌فرد با تاکید بر اینکه قدرت ذهن ناشی از استمرار در یادگیری است، افزود: برای رسیدن به یک ذهن خلاق و پویا باید ممارست و تمرین کرد و نهایت این تمرین ها باید منجر به تبدیل افکار انسان به افکار مثبت و تسلیم افکار و تصمیمات مثبت شود. برای برخورداری از یک نگرش مثبت باید جامعه‌ای سالم و مثبت نگر داشته باشیم.

وی با تاکید بر مثبت اندیشی و دیدن مزیت‌ها در کنار نقاط ضعف، گفت: سعی کنید منبع اخبار مثبت باشید، اما متاسفانه از نگاه جامعه اگر ۸۰ درصد اخبار جنبه منفی نداشته باشد مخاطب پسند نیست حتی در دورهمی‌های خانوادگی نیز با بیان اخبار منفی جذابیت ایجاد می شود و کمتر به اخبار مثبت پرداخته می‌شود. باید با افرادی که حال شما را خوب می‌کنند؛ معاشرت کنید و از افرادی که نگرش منفی در شما ایجاد می‌کند حتی اگر حق با آنها باشد پرهیز کنید.

سرپرست مرکز رشد فناوری سلامت ابن سینا با تاکید بر تقویت انگیزه و اعتماد به نفس گفت: همواره به دنبال ایجاد چالش با طرح سوالات انگیزه بخش باشید و با دوری از منفی بافی به دنبال خواسته‌ها و برآوردن آرزوها باشید.

مدیرعامل شرکت رادین زیست یاخته، فعال در حوزه تولید محیط‌های کشت و کیت‌های آزمایشگاهی نیز درادامه گفت: بازار هدف بزرگترین عامل برای تحقق هدفگذاری است ولی نباید فریب بازار هدف را خورد؛ بلکه باید براساس عقلانیت چالش‌ها را در سایه تحقیق از پیش رو برداشت.

علیرضا غروی افزود: کسب و کار در حوزه سلامت بسیار ریسک پذیر است و لازمه آن تخصص کافی و مهارت است تا بتوان در این حوزه موفق بود و با چالش جدی مواجه نشد.

در ادامه مدیر عامل شرکت کارآفرینان استوار،  فعال در حوزه طراحی و تولید تجهیزات پزشکی و دامپزشکی نیز گفت: تغییرات ذهنی در گرو معاشرت با افرادی است که ذهن انسان را تغییر می دهند و به عبارتی چیدمان ذهنی و قفسه بندی توانایی ذهنی از فضای پیرامونی تاثیرپذیر است.

غلامرضا رمضانی تصریح کرد: اجرایی شدن تصمیمات در سایه تعامل مثبت صورت می‌گیرد؛ بر این اساس باید از همه ظرفیت‌ها برای تبدیل به فرصت استفاده کرد، حتی تهدیدی نظیر تحریم‌ها را با استفاده از مهندسی معکوس می توان به فرصت تبدیل کرد و دست به تولیداتی زد که در بازارهای جهانی رقابت پذیر بوده و درآمدزایی لازم را کسب کرد.

وی مشکلات و موانع پیش رو را عاملی برای رشد و پیشرفت دانست و افزود: با مثبت اندیشی و تلاش می توان بر مشکلات فائق آمد و با سبک فکرکردن متناسب با علاقه دست به شخصیت سازی زد تا هدفگذاری و برنامه ریزی محقق شود.

رمضانی افزود: در کسب و کار حوزه سلامت باید به دنبال نیازهای حوزه سلامت بود. بنده هم با یک پوست اندازی پس از یک شکست در حوزه کسب و کار دست به تولید صندلی معلولان زدم و توانستم رشد کرده و موفق شوم.

منبع: ایسنا مرکزی


نظر شما :