در نظرسنجی ایسپا مشخص شد؛

میزان تمایل به مشارکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۸ کد : ۳۱۸۹۹ اخبار عمومی تاپ خبر
نتایج تازه‌ترین نظرسنجی ایسپا جهاددانشگاهی از شهروندان نشان داد: ۴۱.۲ درصد کل پاسخگویان گفته‌اند «قطعاً» در انتخابات شوراها شرکت خواهند کرد و ۷.۵ درصد گفته‌اند به «احتمال زیاد» شرکت خواهند کرد.
میزان تمایل به مشارکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی به نقل از روابط عمومی ایسپا جهاددانشگاهی، این مرکز در تازه ترین نظرسنجی از پاسخ‌گویان سوال کرده است«همان طور که می‌دانید همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای شهر و روستا هم برگزار خواهد شد. شما برای شرکت در انتخابات شوراها چه تصمیمی گرفته‌اید؟» نتایج نشان داد:

  ۴۱.۲ درصد کل پاسخگویان گفته‌اند «قطعاً» در انتخابات شوراها شرکت خواهند کرد و ۷.۵ درصد گفته‌اند به «احتمال زیاد» شرکت خواهند کرد. ۱۲.۷ درصد هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌اند، ۵.۷ درصد به احتمال کم در این انتخابات شرکت می‌کنند و ۳۲.۴ درصد نیز گفته‌اند به هیچ وجه در انتخابات شوراها شرکت نمی‌کنند.

گفتنی است، نتایج نظرسنجی در رابطه با میزان تمایل به مشارکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به تفکیک محل سکونت(درصد بر حسب گزینه قطعا شرکت خواهم کرد) نشان داد:

تمایل به مشارکت قطعی در انتخابات شوراهای اسلامی در مراکز استان‌ها ۲۸.۵ درصد، در سایر شهرها ۴۵.۴ درصد و در روستاها ۵۴ درصد است.

گفتنی است؛ ایسپا جهاددانشگاهی نظرسنجی را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور (شهر و روستا) و اندازه نمونه ۵۱۲۱ نفر از طریق مصاحبه حضوری در میادین و معابر شهرها و روستاها در ۱۹ و ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ اجرا کرده است.


نظر شما :