در دومین کارگاه منطقه ای طرح منش جوانان عنوان شد؛

نوآوری باز راهکار سودآور کسب و کارهاست

۰۲ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۸ کد : ۳۲۳۶۰ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
معاون امور پارک‌ها، مراکز رشد و نوآوری سازمان‌های تجاری‌سازی فناوری جهاددانشگاهی گفت: نوآوری باز برای کسب و کار‌ها یک راه سودآور است زیرا می‌تواند هزینه‌ها و مدت زمان معرفی محصول به بازار را کاهش و تمایز محصولات را افزایش دهد و از سوی دیگر جریان‌های درآمدی جدیدی برای شرکت ایجاد نماید.
نوآوری باز راهکار سودآور کسب و کارهاست

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل؛ به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی اردبیل دومین کارگاه منطقه‌ای طرح منش جوانان ویژه استان‌های مرکزی، اردبیل، چهارمحال ‌و بختیاری، زنجان وکرمانشاه با موضوع «مدیریت نوآوری با رویکرد نوآوری باز» سه شنبه، یکم تیرماه به صورت مجازی برگزار شد.
 
در این کارگاه که از مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاددانشگاهی و برنامه شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان می‌باشد، معاون امور پارک‌ها، مراکز رشد و نوآوری سازمان‌های تجاری‌سازی فناوری جهاددانشگاهی گفت: نوآوری به واسطه ارتباط با توسعه اقتصادی مرتبط به عنوان ترکیب جدیدی از منابع مولد ثروت است.

حسین بختیاری به ارایه تعاریف مختلف مدیریت نوآوری پرداخت و بیان کرد: این نوع مدیریت عبارت از مجموعه‌ای از تلاش‌های هدفمند و نظام‌یافته است که به منظور فراهم‌سازی زمینه‌های بروز خلاقیت و نوآوری در سازمان‌های اجتماعی و محیط‌های کسب و کار و پیاده‌سازی و تبدیل آن‌ها به کالاها و خدمات نوین و مبادله‌ آن‌ها با ارزش‌های اقتصادی و پولی صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که نوآوری باز، شرکت‌ را به سمت بهره‌مندی از ایده‌ها و فناوری‌های بیرونی در کسب و کار خود و فراهم کردن امکان استفاده سایر شرکت‌ها از ایده‌های نوآورانه‌ آن شرکت سوق می‌دهد، اضافه کرد: با این کار ریسک‌ها و هزینه‌ها مدیریت می‌شود و روند پیشرفت‌های فنی سرعت می‌گیرد.

معاون امور پارک‌ها، مراکز رشد و نوآوری سازمان‌های تجاری‌سازی فناوری جهاددانشگاهی، دسترسی به دانش و ایده‌های نوآورانه‌ بیشتر، استفاده از دیدگاه‌های جدید و پرهیز از عمل کردن به شیوه‌ای ناآگاهانه، توسعه سریع‌تر، دسترسی به افراد ماهر و متخصص، ریسک توسعه‌ کمتر، دریافت کمک‌های عمومی و کسب سود بیشتر از طریق همکاری را از مزایای نوآوری باز عنوان کرد.

بختیاری با بیان این که این نوع نوآوری توانایی جذب و استفاده از دانش‌های خارجی را یکی از مهمترین‌ترین قابلیت‌های هر شرکتی می‌داند، تصریح کرد: نوآوری باز برای کسب و کار‌ها یک راه سودآور است زیرا می‌تواند هزینه‌ها و مدت زمان معرفی محصول به بازار را کاهش و تمایز محصولات را افزایش دهد و از سوی دیگر جریان‌های درآمدی جدیدی برای شرکت ایجاد نماید.

در پایان این کارگاه به پرسش‌های حاضران از سوی مدرس کارگاه پاسخ‌های لازم ارایه و راهنمایی‌های مناسب پیشنهاد شد.


نظر شما :