مرکز تخصصی انار توسط جهاددانشگاهی استان مرکزی راه اندازی می شود

۲۰ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۹ کد : ۳۳۱۸۵ معاونت پژوهشی تاپ خبر
سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی از انجام اقدامات و مطالعات اولیه جهت راه اندازی مرکز تخصصی انار توسط این نهاد خبر داد.
مرکز تخصصی انار توسط جهاددانشگاهی استان مرکزی راه اندازی می شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری زاده سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی در همین رابطه، افزود: فعالیت این مرکز در زمینه های تخصصی مشاوره ای، آموزشی، خدمات تجاری و دانش بنیان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه لازمه بالندگی یک کشور در عرصه جهانی خودکفایی در بخش کشاورزی است و اهمیت تامین تغذیه و رفع نیازهای جامعه اهمیت دوچندانی دارد، اضافه کرد: برای رسیدن به این مهم، استفاده از تخصص و انجام اقدامات پژوهشی راه رسیدن به هدف و اعتلای کشور در بخش کشاورزی را فراهم می سازد.

غفاری زاده ادامه داد: در همین راستا مرکز تخصصی انار جهاددانشگاهی فضایی مناسب برای توسعه ایده، مهارت افزایی و ارایه مشاوره برای ورود مقتدرانه محصولات استراتژیک انار به صنعت و بازار خواهد بود.

وی بهبود کمی و کیفی محصول باغات انار بر پایه مطالعات پژوهشی و تحقیقاتی را زمینه های فعالیت مرکز تخصصی انار جهاددانشگاهی عنوان کرد و افزود: مشاوره های فنی، کارشناسی و کاربردی در زمینه کشت، تغذیه باغات انار و محصولات انار در این مرکز انجام می شود.

این مقام مسوول برگزاری کارگاه های آموزشی برای فعالان این عرصه به منظور معرفی محصولات تولیدی مرکز، توانمندسازی و هدفمندسازی فعالیت های بهره برداران و آشنایی با شیوه های صحیح تولید محصول انار از مرحله کشت نهال تا مرحله برداشت محصول جهت افزایش کمی و کیفی محصول انار و کاهش ضایعات را از جمله اقدامات برنامه ریزی شده برای فعالیت در این مرکز تخصصی بیان کرد.
 
 غفاری زاده در ادامه پژوهش در راستای شناسایی بیماری ها و آفات باغات، پژوهش در زمینه مبارزه های بیولوژیک با آفات و بیماری ها، پرورش کارشناس متخصص، ترویج و آموزش به بهره برداران، تولید محصولات انحصاری انار شامل محصولات(چال کود مخصوص انار، کود ضد شوری، کود نگه داری گل اول و...) و انجام تست های خاک را از اقدامات مرتبط پژوهشی در مرکز تخصصی انار جهاددانشگاهی عنوان کرد.

سرپرست جهاددانشگاهی استان در پایان بهبود کمی و کیفی محصول باغات انار بر پایه مطالعات پژوهشی و تحقیقاتی را از زمینه های فعالیت مرکز تخصصی انار بیان کرد و گفت: ارایه مشاوره های فنی و کارشناسی و کاربردی در زمینه کشت، تغذیه باغات انار و محصولات انار در این مرکز انجام خواهد شد.


نظر شما :