عضو هیات رییسه مجلس:

تمرکزگرایی در استان مرکزی به مراکز علمی و پژوهشی آسیب جدی می زند/درصدد رفع مشکل تعطیلی مرکز نیم ور هستم

۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۷ کد : ۳۳۳۳۱ اخبار عمومی تاپ خبر
عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به اینکه در دنیا مراکز علمی و پژوهشی را در مناطق خوش آب و هوا تاسیس می کنند، افزود: تمرکزگرایی در سطح استان، به مراکز علمی و پژوهشی آسیب جدی می زند و موفقیت ها را کاهش می دهد.
تمرکزگرایی در استان مرکزی به مراکز علمی و پژوهشی آسیب جدی می زند/درصدد رفع مشکل تعطیلی مرکز نیم ور هستم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس در دیدار با سرپرست و معاونان پژوهشی و پشتیبانی جهاددانشگاهی استان مرکزی، تصریح کرد: با اشاره به زمزمه هایی مبنی بر تعطیلی مرکز علمی کاربردی شهر نیم ور محلات، درصدد رفع این مشکل هستم.

وی افزود: متاسفانه در استان مرکزی نسبت به مرکز علمی کاربردی شهر نیم ور کم لطفی شده و گزارش های استانی در تصمیم گیری این مرکز آموزشی نقش ویژه ای ایفا می کند.

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه راه اندازی غیراصولی مراکز علمی در مرکز استان راه حل مناسبی نیست، افزود: در سراسر دنیا مراکز علمی و پژوهشی را در مناطق خوش آب و هوا تاسیس می کنند؛ لذا تمرکزگرایی در سطح استان به مراکز علمی و پژوهشی آسیب جدی می زند و موفقیت ها را کاهش می دهد.

حجت اسلام سلیمی با تاکید بر اینکه تنگ نظری برخی از مسوولین استانی به کل استان آسیب وارد می کند، خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه های سطح استان مرکزی توسعه پیدا کنند قطعا به نفع مرکز استان خواهد بود.

عضو هیات رییسه مجلس همچنین به فعالیت مرکز علمی پژوهشی سنگ محلات نیز اشاره کرد و افزود: باید در این زمینه پیگیری های لازم صورت پذیرد و با توجه به ظرفیت ویژه سنگ در سطح منطقه، فعالیت این مرکز علمی پژوهشی در بخش سنگ بسیار موثر و لازم است.

دکتر علی اصغر غفاری زاده سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در ادامه با تاکید بر فعالیت مراکز رشد واحدهای فناور محلات و نیم ور، اظهارکرد: این مرکز ارایه دهنده خدمات و ابزارهای مطمئن به کارآفرینان، واحدهای فناور نوپا و جوان در طول دوره شروع فعالیت آن ها برای تبدیل نوآوری ها و دستاوردهای تحقیقاتی‌ شان به محصولات دارای توجیه اقتصادی در زمینه های مختلف است.

وی اضافه کرد: با جذب منابع و حمایت بیشتر مسوولان شهرستان از این مرکز، می توان گام بلندی در جذب و حمایت بیشتر از صاحبان ایده، کسب و کارهای نوپا و اشتغال جوانان برداشت.

غفاری زاده در پایان با تاکید بر فعالیت مراکز آموزشی جهاددانشگاهی در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در پرورش نیروی فنی، سابقه دیرینه داشته و مبنای آن در ارایه مدارک به هنرجویان و کارآموزان سطح یادگیری افراد می باشد.

شایان ذکر است؛ مرکز آموزش علمی کاربردی نیم ور در سال1386در شهر نیم ور از توابع شهرستان محلات با هدف توسعه علوم کاربردی متناسب با نیاز منطقه و شهرستان پایه گذاری شده و از آن زمان تاکنون موفق به جذب دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در رشته های مختلف شده است.


نظر شما :