رئیس بیمارستان قدس اراک:

نیازمند همکاری جهاددانشگاهی در راه اندازی فاز تخصصی بیمارستان قدس هستیم

۰۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۱ کد : ۳۴۰۴۰ معاونت پژوهشی تاپ خبر
رئیس بیمارستان قدس اراک به بحث درمان ناباروری اشاره کرد و افزود: امسال ظرفیت بیمارستان قدس در خصوص بسترسازی به سپاه واگذاری شده است و درصدد توسعه فضای فیزیکی بیمارستان قدس هستیم که در فاز تخصصی نیازمند همکاری جهاددانشگاهی می باشیم.
نیازمند همکاری جهاددانشگاهی در راه اندازی فاز تخصصی بیمارستان قدس هستیم

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری زاده سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی در دیدار با دکتر امانی رئیس بیمارستان قدس اراک که با حضور معاونان پژوهشی و پشتیبانی و مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی و مدیر پروژه یابی جهاددانشگاهی برگزار شد، ضمن معرفی پتانسیل  و توانمندی های جهاددانشگاهی اظهارکرد: جهاددانشگاهی جزو معدود نهادهایی است که توانایی ورود به بسیاری از عرضه های پزشکی، درمانی، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی را داراست.

وی با اشاره به فعالیت های جهاددانشگاهی استان در حوزه درمان، تصریح کرد: مرکز درمان ناباروری یکی از مهمترین حوزه های فعالیت معاونت جهاددانشگاهی به شمار می رود که نقش مهمی در سلامت استان و استان های همجوار دارد.

غفاری زاده به راه اندازی کلینیک ژنتیک جهاددانشگاهی که برای اولین بار در استان اشاره کرد و گفت: این کلینیک در مجاورت مرکز درمان ناباروری خدمات تخصصی ارائه می دهد.

وی در ادامه از راه اندازی کلینیک زخم و دیابت، آسم و آلرژی و کلینیک پوست و زیبایی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: کلینیک زخم و دیابت جهاددانشگاهی استان مرکزی اولین کلینیک این حوزه در استان است که فعالیت خود را بزودی آغاز می نماید.

سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع درمان سرطان اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی از ظرفیت های مختلفی در واحدها و پژوهشکده ها در راستای درمان انواع سرطان برخوردار است.

وی به فعالیت مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: این مرکز با ماموریت شتابدهی به کسب و کارهای نوپا در بستر تجاری سازی، ایده های نوآورانه در زمینه محصولات و ارائه خدمات راه اندازی شده است.

دکتر علیرضا امانی رئیس بیمارستان قدس اراک نیز در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت های جهاددانشگاهی، تصریح کرد: جهاددانشگاهی همواره در مسیر علم و دانش در کنار دانشگاه گام برداشته و موفقیت های این نهاد موجب رضایتمندی و اعتمادسازی عمومی در جامعه شده است.

وی اظهارکرد: با توجه به ظرفیت های جهاددانشگاهی می طلبد نیازهای پژوهشی در راستای شناسایی و حل مشکلات استان بویژه در حوزه درمان مورد توجه قرار گیرد.

امانی به بحث درمان ناباروری اشاره کرد و افزود: امسال ظرفیت بیمارستان قدس در خصوص بسترسازی به سپاه واگذاری شده است؛ لذا درصدد توسعه فضای فیزیکی بیمارستان قدس هستیم و در فاز تخصصی نیازمند همکاری جهاددانشگاهی می باشیم.

رئیس بیمارستان قدس با اشاره به راه اندازی کلینیک دیابت و زخم جهاددانشگاهی، اظهارکرد: با راه اندازی این کلینیک از مراجعه بیماران به استان اصفهان و سایر استانها جلوگیری شده و درمان بیماران در استان انجام خواهد شد.

محسن مرادی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در ادامه با تشریح فعالیت های پژوهشی، اظهارکرد: اختصاص ساختمان جهاددانشگاهی به مرکز درمان ناباروری و ایجاد مجتمع درمانی جهاددانشگاهی، این امکان را برای راه اندازی کلینیک و مراکز متعدد درمانی فراهم آورده است.

وی بر گسترش همکاری و تعامل مشترک جهاددانشگاهی با بیمارستان قدس در قالب تفاهم نامه تاکید کرد و افزود: از طرح های پژوهشی پیشنهادی این مرکز درمانی استقبال می کنیم.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی استان در پایان با توجه به نگاه توسعه ای سپاه به بیمارستان قدس اظهارامیدواری کرد؛ کارهای بر زمین مانده انجام شده و بیمارستان های زیرمجموعه سپاه سرآمد بیمارستان های استان گردد.


نظر شما :