کارگاه آموزشی مهارت های عمومی کسب و کار ویژه متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی استان مرکزی

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۴ کد : ۳۴۸۵۷ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
کارگاه آموزشی مهارت های عمومی کسب و کار ویژه متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان مرکزی در جهاددانشگاهی استان برگزار شد.
کارگاه آموزشی مهارت های عمومی کسب و کار ویژه متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ فاطمه غنی پور مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی استان مرکزی در این کارگاه به بحث و بررسی پیرامون ایده پردازی و خلاقیت و همچنین شناسایی فرصت های شغلی پرداخت و با بیان اینکه ایده پردازی باید همراه با مهارت و توانمندی هایی باشد افزود: ایده پردازی خلاقانه می تواند شانس شخص را در دستیابی سریع تر به موفقیت در کسب و کار افزایش دهد.

وی تصریح کرد: کمک گرفتن از اشخاصی که در زمینه ایده پردازی و خلاقیت ذهنی فعالیت دارند می تواند در داشتن کسب و کار موفق اثر گذار باشد، چراکه این افراد به نوعی متخصصان این زمینه محسوب می شود، زیرا آنان در مواجهه با کسب و کار از زوایای جدید نگاه می کنند و قالب های تکراری و قدیمی ذهن را شکسته اند.

غنی پور  ضمن شناسایی فرصت های شغلی با بیان اینکه اگر از یک رویکرد متفکرانه و سنجیده استفاده کنید می توانید فرصت ها را پیدا کنید؛ اظهارکرد: فرایند شناسایی فرصت های شغلی و انتخاب بهترین آنها مواردی از جمله داشتن طرز فکر صحیح در جستجوی فرصت های جدید شغلی، شناسایی نقاط قوت و ضعف خویش، آمادگی و اقدام می باشد.

وی اظهارکرد: پس از شناخت و متمرکز شدن روی فرصت شغلی انتخاب شده باید دانش و مهارت های لازم را کسب کرده و به سوی موفقت گام هایی موثر را برداشت.

سمانه شیرازی مدرس دانشگاه نیز در ادامه مباحثی در خصوص توسعه کسب و کار و فروش و ارزیابی محصولات مواردی را بیان کرد و افزود: از مجموعه مهارت های توسعه کسب و کار به استراتژی، فروش و مدیریت ارتباطات می توان اشاره نمود.

وی با بیان اینکه یک مسیر یا راهکار به راحتی در مقابل شما قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: توانایی ارزیابی یک فرصت راه های ممکن برای دستیابی و بهره برداری از آن فرصت را برای ما فراهم می آورد.

این مدرس دانشگاه در خصوص فروش محصول تصریح کرد: چه آن زمان که محصولی را عرضه می داریم و چه زمانی که به دنبال کسب رضایت مشتری در بکارگیری یک ایده یا شکل گیری یک همکاری و مشارکت هستیم، ارکان فرآیند فروش را ارائه می دهیم.

شیرازی اظهارکرد: در این مسیر؛ هدایت سازمانی، شناسایی تصمیم گیرندگان، شفاف سازی نیازهای برطرف نشده و اشاعه آگاهانه ارزش پیشنهادی، همگی از جمله مهارت هایی است که با محوریت فروش شکل گرفته اند و باید آنها را بدست آورد.

این مدرس دانشگاه در پایان با بیان اینکه در تمامی حوزه های فکری و کاری، تاکید بر اهمیت و ارزش برخورداری از روابط قوی وجود دارد اذعان کرد: در بحث مدیریت ارتباطات در توسعه کسب و کار، تنها به وجود شبکه ارتباطی گسترده نیاز نیست بلکه باید درک عمیقی نیز از چگونگی حفظ آن شبکه و ساخت ارتباطات جدید نیز داشته باشیم، چرا که داشتن روابط قوی و اثربخش با شرکا، مشتریان، همکاران و رسانه ها برای ورود به فضای توسعه کسب و کار یک عامل حیاتی بشمار می رود.

شایان ذکر است؛ طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه ا جتماعی و اجرای جهاددانشگاهی همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی در حال اجراست.


نظر شما :