رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در بازدید از کارگاه تولید پوشاک خانگی تاکید کرد:

بهره مندی از ظرفیت دانش آموختگان در توسعه کسب و کار های خانگی/جلب اعتماد پیشرانان در طرح ملی مشاغل خانگی

۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۹ کد : ۳۴۹۶۷ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
رئیس جهاددانشگاهی تصریح کرد: حوزه پوشاک با توجه به اینکه در استان مرکزی از گستردگی بالایی برخوردار است تعداد متقاضیان این حوزه به صورت چشمگیری به فعالیت می پردازند، بنابراین باید راه های ایجاد و تکمیل و توسعه زنجیره تامین، تولید، بازاریابی و فروش و همچنین بهره مندی از ظرفیت دانش آموختگان در توسعه کسب و کار آنها در برنامه کار قرار گیرد.
بهره مندی از ظرفیت دانش آموختگان در توسعه کسب و کار های خانگی/جلب اعتماد پیشرانان در طرح ملی مشاغل خانگی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر  غفاری زاده رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی و فاطمه غنی پور مدیر اجرایی طرح در راستای روند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از کارگاه تولید پوشاک که توسط یکی از خیرین شهر اراک راه اندازی شده است، بازدید به عمل آوردند.

غفاری زاده در حاشیه این بازدید با بیان اینکه نقش جهاددانشگاهی در این طرح به عنوان نهاد توسعه ای تعریف شده است، افزود: حوزه پوشاک با توجه به اینکه در استان مرکزی از گستردگی بالایی برخوردار است تعداد متقاضیان این حوزه به صورت چشمگیری به فعالیت می پردازند، بنابراین باید راه های ایجاد و تکمیل و توسعه زنجیره تامین، تولید، بازاریابی و فروش و همچنین بهره مندی از ظرفیت دانش آموختگان در توسعه کسب و کار آنها در برنامه کار قرار گیرد.  

وی اظهار کرد: شناسایی پیشران ها به منظور همکاری و حضور در این طرح الزامی می باشد، زیرا پیشران ها نسبت به توانمندسازی متقاضیان از طریق آموزش نقش مهمی ایفا می نمایند.

غفاری زاده تصریح کرد: جلب اعتماد پیشران ها نسبت به طرح از وظایف جهاددانشگاهی می باشد که این مهم باید به درستی انجام شود تا شاهد پیشبرد اهداف طرح و همکاری پیشران ها در کمک به متقاضیان و فعالیت مستمر آنها باشیم.

وی از ایجاد فروشگاه های مجازی سخن گفت و افزود: این فروشگاه ها با هدف تولید بر اساس نیاز و همچنین فروش محصولات بر اساس سلیقه مخاطب راه اندازی شده است؛ که می تواند در توسعه بازار و جذب مشتری از اهمیت بالایی برخوردار باشد.  

رئیس جهاددانشگاهی استان در پایان خاطرنشان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی در حال اجراست.


نظر شما :