در راستای اجرای طرح ملی مشاغل خانگی صورت گرفت؛

برگزاری نشست مشاوره عمومی با متقاضیان صنایع دستی و سبدبافی در استان مرکزی

۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۹ کد : ۳۴۹۷۲ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
نشست مشاوره عمومی متقاضیان رشته صنایع دستی و سبدبافی با حضور متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان مرکزی در سالن جلسات جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار شد.
برگزاری نشست مشاوره عمومی با متقاضیان صنایع دستی و سبدبافی در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ فاطمه غنی پور مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی استان مرکزی در این نشست از روند اجرای طرح به منظور ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصاد خانواده و همچنین تولید ملی سخن گفت و افزود: از ویژگی های این طرح شناسایی فعالان در گرایش های مختلف مشاغل خانگی به ویژه  صنایع دستی می باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به جایگاه صنایع دستی در ایجاد اشتغال و تولید ملی و همچنین گستردگی گرایش های زیرمجموعه این صنعت می توان به نقش پایدار آن در افزایش ثروت ملی اشاره نمود، چراکه صنایع دستی آفرینش هنر و خلاقیت هنرمندانی است که از بطن فرهنگ اصیل ایرانی سرچشمه می گیرد و اثری را که با دستان توانمند آنان خلق می شود ریشه در باورها و سنت های این مرز و بوم دارد و همین امر دستاوردهای آنان را منحصر به فرد کرده و مشتاقانی را از سراسر جهان برای این صنعت ارزشمند ملی در صف مشتریان قرار می دهد.

غنی پور بیان کرد: متقاضیان این عرصه باید با روش های تولید و عرضه محصولات به بازار هدف بیشتر آشنا شوند؛ بنابراین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف تولید و فروش محصولات به راه اندازی شبکه های اینترنتی پرداخته است تا متقاضیان بتوانند پس از آموزش و تولید، محصولات خود را بفروش رسانند.

این مقام مسوول در پایان خاطرنشان کرد: امید است که متقاضیان پس از آشنایی با فرایند تولید ، خلاقیت و نوآوری؛  محصولاتی را به بازار ارائه دهند که از ویژگی بالایی برخوردار باشد و در بازارهای بین المللی کالاهای برند را عرضه نمایند.

شایان ذکر است؛ طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای جهاددانشگاهی همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی در حال اجراست.


نظر شما :